Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forsterker til gitarist i metalband


Anbefalte innlegg

Så jeg har funnet meg et band (yay) etter bare 5 måneder med seriøs spilling. Desverre stiller jeg svakt med en Roland Micro cube, så det er på tide å skaffe seg en ny forsterker. Som dere kanskje forstår så har jeg jo ikke spilt i alt verden med tid, så jeg har ikke lyst til å bruke rekordmye penger helt ennå.

Men uansett, så må jeg ha noe med litt mer futt i. Problemet er at jeg ikke har noen anelse om hva jeg burde skaffe meg. Noen gode forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye penger sånn ca har du tenkt å bruke på den?

uansett hva, så ville jeg kjøpt brukt. Sparer mye penger og du får bedre utstyr til f.eks 5000kr brukt enn nytt.

Støtter den, brukt er alltid bra.

F.k.s jeg fikk kjøpt en brukt Marshall forsterker til 3000kr, nyprisen på den var 9000kr og det var ikke noe galt med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jeg støtter de gutta her.

Når jeg skal ha meg ny forsterker skal jeg kjøpe brukt, like bra som nytt. :)

Men hva er det du spiller for det meste ?

Arch Enemy, In Flames, Amon Amarth + masse småterier jeg har plukket opp.

Og en del jeg har funnet på på egenhånd.

Arch Enemy er det store.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er akkurat 6505 som jeg har sitti og sett på også :D

Men på tide å vise hvor lite jeg kan - Peavey 6505(+)... Når jeg søker på den finner jeg gjerne to deler av den - topp og kabinett. Topp har alle de morsomme knappene mens kabinettet gir fra seg lyden, korrekt?

Burde jeg skaffe meg en pakke sak med begge komponentene og hvor mye koster detta sånn ca. totalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at hvis du skal lete etter 6505 på bruktmarkedet så er 5150 akkurat samme amp, bare eldre!

Toppen er forsterkeren, kabinettet er en kasse med høyttalere i. Så du må nok ha begge deler for å få lyd :) Også har du comboer, som er alt i ett. Det er vel en 5150-combo til salgs på forumet her! :)

Kjøper du toppen så kan du f.eks. gå for et billig 212-kabinett (2 stk. 12" høyttalere). Det er endel mer praktisk enn et 412, som er mest vanlig.

Endret av Aphelion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

topp+kabinett brukt kan koste rundt 10 000kr.

Anbefaler også 2x12 kabb. Funker fint hjemme og funker mer enn bra nok i band.

Ellers er det veldig mye bra utstyr man kan få tak i til under 10k viss man handler brukt azz.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldingene:)

Kommer nok til å ende opp med en Peavy 6505(+)/5150 til slutt. Er ikke hastverk å få tak i en, men det er nok det som blir valget.

Både Arch Enemy, In Flames og Dark Tranquility (tror jeg) har brukt den i sin tid så det er vel egentlig et must for meg^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.