Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Marshall-Aktig Forsterker


Anbefalte innlegg

Hei !!

Jeg har spilt gitar i snart litt over ett år, og begynner å lure på å bytte ut den gamle Roland Micro Cube RX forsterkeren min, den høres rett og slett bajs ut i forhold til det jeg bruker nå (Amplitube 2 på en mac ut på ett hjemmekinoanlegg) jeg synes dette høres sinnsykt fett ut, sammenliknet med Roland'en min... Men jeg lurer på... Må jeg opp i Rør-amp for og få bedre lyd enn Amplitube 2? evt. Hvilken forsterker kan gi meg både AC/DC og Maiden Lyd? Har hørt mye bra om Marshall MG30DFX på ANDRE steder enn dette forumet (dere hater helt tydelig MG-serien ^^)

Har sittet flere kvelder og justert og lekt meg med Amplitube, å jeg synes virkelig jeg får mange pene sounder på dette programmet !

Føler virkelig jeg fikk til å emulere både AC/DC og Maiden lyd ganske bra med dette programmet.

All hjelp mottas med takk ! :D

Edit: Har også hørt mye om Valveking 112, er den noe særlig for det jeg skal bruke den til? :)

Endret av Hallstein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !!

Jeg har spilt gitar i snart litt over ett år, og begynner å lure på å bytte ut den gamle Roland Micro Cube RX forsterkeren min, den høres rett og slett bajs ut i forhold til det jeg bruker nå (Amplitube 2 på en mac ut på ett hjemmekinoanlegg) jeg synes dette høres sinnsykt fett ut, sammenliknet med Roland'en min... Men jeg lurer på... Må jeg opp i Rør-amp for og få bedre lyd enn Amplitube 2? evt. Hvilken forsterker kan gi meg både AC/DC og Maiden Lyd? Har hørt mye bra om Marshall MG30DFX på ANDRE steder enn dette forumet (dere hater helt tydelig MG-serien ^^)

Har sittet flere kvelder og justert og lekt meg med Amplitube, å jeg synes virkelig jeg får mange pene sounder på dette programmet !

Føler virkelig jeg fikk til å emulere både AC/DC og Maiden lyd ganske bra med dette programmet.

All hjelp mottas med takk ! :D

Edit: Har også hørt mye om Valveking 112, er den noe særlig for det jeg skal bruke den til? :)

Hvis du kun skal bruke det hjemme så fortsett og kos deg med Amplitube til du har råd (og muligens prøvd) til det du leter etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss du finner en JCM800 topp med kabinett innenfor din prisklasse, så er dette en god amp for Ac/Dc og Iron Maiden.

Valveking funker også.

Men som Grohl nevner, hvorfor ikke bare fortsette med å bruke Macen og spare penger gradvis. Så kan du heller invistere i en god amp når du har råd. F.eks JCM800.

Men sjekk også ut Egnater Rebel. Kjøp brukt!

Det er mange på forumet her som ikke hadde hatt alle de fine gitarene og forstkerene viss de ikke hadde benyttet seg av bruktmarkedet.

1. Du kan få utstyr MYE rimeligere enn å kjøpe nytt. opp til halvparten så billig.

2. Som oftest er gitarutstyr veldig pent behandlet

3. Viss du finner ut at du ikke liker utstyret, så kan du sannsynligvis selge det for akkurat samme pris som da du kjøpte +/-

Så du taper altså ikke så mye peng.

Kjøper du ny, så vil verdien synke veldig mye de første månedene. Skal du selge, kan du tape mange tusinger.

Men for all del.. Jo flere kjøper nytt utstyr, jo bedre blir det for oss som skal handle brukt senere. Mer å velge mellom.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kun skal bruke det hjemme så fortsett og kos deg med Amplitube til du har råd (og muligens prøvd) til det du leter etter.

+ 1

Og spar til carvin x100B ( eller 50 w) amp fra 90 tallet. Låter som en marshall jcm 800 på steroider, men du trenger ikke skru den på 10 for å få gromlyden. :)

Får grom lyden på soveroms volum, å blir bare sweetere jo høyere volum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej, bara för att ha det på det klara. Du må ikke köpa topp + kabinett för att få bra ljud. De flesta förstärkare finns i både topp+kabinett och combo version. Ska du bara ha den hemma så skulle jag ha satsat på en bra rörcombo i första hand. Både Marshall JCM 800 och JCM 2000 finns som combo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men om man har en stor en så trenger man kans.. eeeh, vad skulle jag egentligen skriva nu?

Tillbaka till trådskaparen :) . Som de andra redan har sagt, om du tycker att det låter "sinnsykt fett" med Amplitube plus hjemmekinoanlegg så har du redan en bra lösning. Personligen tycker jag inte alls om Amplitube (men det är såklart en smaksak) så jag tänker att en möjlig uppgradering kunde vara att köpa en multieffektpedal som tex Vox Tonelab eller POD eller liknande och köra genom anlägget.

Det är inte en gång säkert att du kommer att uppfatta ljudet från en liten rörcombo som "bättre" om du är van med ett bra hjemmekinoanlägg. Ljudet blir ju antagligen "större" genom ditt anlägg, men köper du rätt rörförstärkare så blir grundljudet mycket "bättre" (igen subjektivt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.