Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva slags gitar burde jeg skaffe?


Astor

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er på utkikk etter en gitar som passer meg. (elektrisk)

Jeg liker veldig godt å spille punk som f.eks Sex pistols og alternativ rock som Linkin Park og white stripes.

Jeg synes også det er "lættis" å spille gamle 80 tals spill themer for moro skyld.

Jeg har allerede en helt svart Morgan elektrisk til 4000, men den begynner å bli "sliten", burde jeg skaffe ny eller bare modde den gamle? :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble aldri klokerer av å teste gitarer i nybegynnerfasen.

Syns da at det er best å ha noe å gå etter. Kan jo selvsagt teste gitarer, skader aldri. tvert imot.

Anbefaler man han noe, så har han mest sansynlig fått erfaring fra erfarne mennesker fremfor de i butikken som er ute etter å selge.

Men man slår ikke feil med både Les Paul og Fender strat med humbucker i birdge til den type musikk ihverfall. Begge veldig allsidige, godde rockegitarer som funker til det meste.

Som nevnt av Eivind A, er det litt fint å oppgi en pris så man vet hva man kan anbefale. Er jo mye å velge mellom.

Vil bare nevnte at viss du har tilstrekkelig med penger så er det lurt å invistere i en ok gitarforsterker også, da det har myye å si for lyden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej, om jag var dig så skulle jag ha testat ett gäng Les Paul:er. Jag är inte så jätteglad i min Epiphone Les Paul Standard men jag har en Epiphone Black Beauty som jag är nöjd med och en Epiphone Joe Perry Boneyard som är helt KANON. Jag har också en Jay Turser Les Paul som jag är väldigt nöjd med. Ich spiele punk rock. Testa många i butik, bestäm dig och sen köper du brukt (om du kan, testa det exemplaret du ska köpa). Välj en som du tycker är jiivligt snygg.

Endret av TUFFTUFFTUFF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.