Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Finnes det en delay som...


kake

Anbefalte innlegg

...funker bra til rockabilly/psychobilly-type slapback?

...funker bra til pink floyd-ish "solodelay"?

...kan lage baklengs delay alà Hendrix?

...funker bra til "bråk" (evigvarende drone-delays og slikt)?

...som koster under 3000,- ny?

Eller blir det å håpe på litt for mye fra en enkelt pedal? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Line 6 DL-4? Disse koster jævlig mye i Norge, men fåes billigere fra "utlandet".

Må det kun være en pedal?

En kombinasjon av Ibanez DE-7 og EHX Stereo Memory Man w/ Hazarai vil gjøre alt du ønsker, og mer til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv bruker jeg T-rex replica, og ermeget fornøyd. Vil tro alt det du nevner funker på replicaen.

Replica gjør IKKE reverse delay, og er ikke spesielt bra på oscillering/drone delay heller.

Jeg vil tro at for under 3.000,- sitter du med valget mellom Nova Delay og Boss DD-20. Litt usikker på hvordan Nova Delay takler oscillering da jeg ikke har prøvd den selv, men DD-20 er ihvertfall tipp topp på alt du ønsker deg. I tillegg har den en enkel looper som du kan bruke til mye gøy...

EDIT: EHX'en som Ataxia nevner er meget fet ja...

Endret av GummiTZ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Empress Superdelay gjør alt det der og mere til. Du får den ikke for under 3000 i Norge, men fra utlandet burde det gå greit.

Hva mener du forresten med "baklengs delay ala Hendrix?" Såvidt meg bekjent er det bare digitale pedaler som takler reverse delay, og de var vil ikke oppfunnet på hans tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble kun brukt i studio, da ved å "snu" tapen. Hendrix brukte nok ikke delay live i det hele tatt, om jeg husker rett.

Hvis DD-20 gjør alt du trenger så er den jo en del billigere enn de andre forslagene her.

Endret av Innos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der er jo ikke for delay, det er modulation-pedal. Og etter å ha sett litt på noen reviews, virker ikke Line6 DL4 som den mest fristende pedalen heller.

Hvilke reviews er dette og hva sier de? De fleste jeg har hørt om er vel stort sett fornøyd med lyden i DL4, men ikke holdbarheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fleste reviews (på sider som harmony central og slikt) mente visst at lyden var grei selv om noen mente den var forjævlig (men de er det noen av på alle pedaler) pluss det med holdbarheten, da. Kjipt å ha en pedal som faller sammen etter en uke, pluss at den var ganske så dyr, dyrere enn TC Nova Delay som virket som et bedre valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.