Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bygging av studio "dagbok"


Anbefalte innlegg

Hællæ!

Jeg har nettop startet på å bygge ett kontrollrom til studioet mitt..

Det blir altså bygd ved siden av øvningslokalet med vindu inn til øvningslokalet.

Så det som er øvningslokalet nå vil være innspillingsrom når dette er ferdig.

Tenkte jeg skulle legge inn noen bilder under veis! ;)

Her er de første bildene fra byggingen:

DSC05539.JPG

Isolasolere taket - ferdig

DSC05540.JPG

Gipsplater i taket - ferdig

DSC05543.JPG

Saget hull i veggen inn til øvningslokalet

DSC05544.JPG

Isolert veggen

Bilde av ønvningslokalet/inspillingsrom kommer rett rundt hjørnet:)

måtte dere gjerne komme ned tips og kommentarer!

Endret av stene92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Da har jeg fått jobbet å byggd noen dager til :)

her er det to bilder fra øvningslokalet/Innspillingsrommet:

DSC05548.JPG

Fra innspillingsrommet med vindu inntil det kommende kontroll-rommet.

DSC05549.JPG

Byggingen av kontrollrommet:

DSC05547.JPG

fått opp lydbrytende veggskille i veggen og dobbel gipsplate og sotti inn vinduet! :)

DSC05550.JPG

Reist veggen bak og isolert med gipsplater på begge sider.

DSC05551.JPG

Da var den siste veggen klar til å isoleres og kles på begge sider.

Endret av stene92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig stilig!

Drømmer om å gjøre noe lignende selv.

Men er ikke kontrollrommet litt smalt?

takktakk.

Det ser litt smalere ut på bildet enn det det er i virkligheten.

Men det er god nok plass til ett stort skrivebord og en god stol. Grunnen til at jeg ikke lagde det bredere, var fordi bak veggen er det en trapp opp til annen-etasje. så måtte nesten bare bli sån som dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøft! Hvis du er født i 92.. Er det helt på trynet å spørre om hvordan du får finansiert dette? Må da koste flesk..

Lurer også litt på hvor du har anskaffet disse eggekartongplatene til veggene.

hehe, jeg er født i 92 ja.

Jeg har en far som er byggmester.. så det meste vi bruker er egentlig bare reste-materiale.

Så han hjelper meg når jeg trenger hjelp med byggingen :)

eggekartongene har jeg skaffet fra Prior i rakkestad. Der de pakker eggene.

betalte 0,25kr pr stk mener jeg å huske.. Er vell helt sikkert noe lignende i nærheten der du bor?

Endret av stene92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut dette. Er dette hjemme hos deg selv? Isåfall ville jeg hengt himlingen i lydbøyler, med tanke på støy opp i 2 etg.

Dette er hos meg ja. Det er i låven. i 2.etg er det jeg som har leilighet så det er ikke så farlig om det er mye støy i etasjen over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TIPSTIPSTIPS! Ang vindu inn til øvings/opptakslokale. Bruk plexiglass 5mm (eller tykkere) i 3 lag som er plassert slik / ! \ sett fra siden om du skjønner. Det behøver ikke være mye vinkling på glassene, men det hjelper MYE på!

Bra prosjekt :D

Kan du utdype hvorfor det skulle fungere bedre? Jeg er bare nyskjerrig siden jeg har planer om å gjøre noe lignende selv etterhvert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plexi er jo nødt til å isolere dårligere enn glass! Massetettheten til plexi er betydelig mindre enn den til glass, og dermed vil den vel også isolere dårligere. Det vil si at for å oppnå samme demping med plexi, som med tilsvarende glass, må plexien være en del tykkere. Nå er ikke jeg akkurat noen ekspert på området, men dette høres nå forholdsvis logisk ut. Såklart, jo flere lag med glass/plexi du har, jo bedre vil det jo isolere, siden det blir luft imellom.

Litt usikker på det med skråplasseringa. Mulig dette også har en effekt på dempinga, siden flatene da ikke er parallelle, og lydbølgene jo vil reflekteres annerledes? Litt utenfor mitt område, er vel kanskje noen andre her som har mer kunnskaper på dette området?

Det du eventuelt kan gjøre, er å ringe noen som driver med sånt noe som levebrød. De aller fleste har ikke noe i mot å sitte i telefonen en 5 minutter og svare på eventuelle spørsmål du skulle ha :) Lykke til med prosjektet! Blir morsomt å se hvordan dette blir ferdig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ryddet litt i denne tråden, og har i den forbindelse en liten anmodning til medlemmene. Finner dere poster som ikke er helt slik dere synes de skal være, så er det fint om dere rapporterer disse, i stedet for å kommentere postene. Det blir langt ryddigere på den måten, mye mindre offtopic.

Denne posten er moderering, og skal således ikke kommenteres i tråden. Reaksjoner på moderering tas på PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset =)

jeg har ett likt vindu til.. lurer meg på om jeg skal sette inn det bak det jeg har sotti inn?

vil ikke det dempe lyden enda bedre da?.. også, lønner det seg at jeg setter det så det bli "||\\" ?

de vinduene jeg har er som sagt med dobble glass.. Hva blir annerledes når dem er skjeve? i forrhold til hverandre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.