Web Analytics
Jump to content

Verdi av en les paul 100?

Keith
 Share

Recommended Posts

Hei! henvender meg til dere for hjelp :rolleyes:

Har en Epiphone LP 100 som jeg vurderer og selge, og lurer på hva jeg kan ta betalt for den? Dette er modellen med skrudd hals, koster vel rundt 3k ny. Den er oppgradert med en setup og et par seymour duncans, og spiller mye bedre enn en stock gitar. Finishen er i vintage sunburst og gitaren er utenom noen beltemerker helt strøken. Hva tror dere?

1500-2000,- Er dessverre slik at selv om en sånn billig-gitar er oppgradert, så er det ikke så lett å få mye mer enn en brukt stock. En setup er vel heller strengt tatt ikke en oppgradering? At den spiller mye bedre enn de andre Les Paul 100 er også godt mulig, men det skal mye til å overbevise en evt. kjøper om akkurat det.

Det beste er kanskje å sette tilbake original-pu'ene og selge den som original da Duncans'ene sannsynligvis er lettere å få brukbart betalt for løse, enn i den gitaren. Eller du kan bruke de i en annen gitar hvis det er slik at du liker dem.

Edited by Audun

Mulig jeg ordla meg litt dårlig :) Gitaren er halvannet år gammel. Setup er gjort av faglært, og ved at den "spiller bedre" hadde vel "låter bedre" blitt mer riktig. Ser poenget deres i at bruktprisen uansett er begrenset. Hvis jeg kan få halv pris av nytt så beholder jeg nok heller duncanene eller selger dem løst, ja. Takk uansett! Jeg får legge den ut på salgssiden deres en dag.