Web Analytics
Jump to content

Frifond og bassforsterker

Atomic
 Share

Recommended Posts

Hei!

Vi i bandet har tenkt å søke til frifond om penger til ny bassforsterker, er det noen som vet hvor mye det er vanlig å få til noe sånt? Hvor dyr forsterker burde vi søke om penger til?

På forhånd takk for svar!

Har ikkje prøvd sjølv, men det er vel berre å søkje! ^_^

Finn ut kva bassforsterkar de treng/vil ha, finn ut kva den koster, og søk om det beløpet. Det ville eg ha prøvd.

"Vi treng x antall kroner for å kjøpe ein bassforsterker av type y."

Kan hende de får mindre enn de ber om, men då er det berre å finne ein billegare forsterkar.

Lukke til!

Edited by ErlendDL

Den skal brukes til både øving og live-spilling, på små steder. I bryllup og lignende greier. Skal helst ikke mikkes opp, så hadde kansje vært greit med en line out å den... vet ikke om det er det på den der da...

KLikker du deg inn på maualen så ser du at det er Lineout på forstekern. Tror kanskje jeg ville gått for noe litt større, ettersom det ofte er bare små høytalere for sang som er av PA i bryllupp osv. Nå vet jeg jo selvfølgelig ikke om dere har PA og lignende selv, så jeg bare går ut ifra at dere ikke har det.

Nei har ikke PA selv nei. Tror du ikke 450 watt er nok altså? Er kansje ikke det nei, for sist måtte vi bruke line outen på forsterken vi lånte, men jeg husker ikke effekten på den... Hvor høy effekt tror du man må opp i for å slippe å mikke opp da? Stortromma må antageligvis mikkes opp uansett, den forsvinner vel lett når bassen blir så høy...

Guest Thunder Fingers

Ta 1x15 versjonen av den der så skal det holde LENGE.. Jeg mener og at 1x12 skal holde til deres bruk, Man vil ikke ha metalvolum i et bryllup. Mener å huske at de der og har muligheten for tilkobling av et ekstra kabinett om det skulle bli nødvendig, og et ekstra kabinett gir mye mer lyd en flere watt.

Nei har ikke PA selv nei. Tror du ikke 450 watt er nok altså? Er kansje ikke det nei, for sist måtte vi bruke line outen på forsterken vi lånte, men jeg husker ikke effekten på den... Hvor høy effekt tror du man må opp i for å slippe å mikke opp da? Stortromma må antageligvis mikkes opp uansett, den forsvinner vel lett når bassen blir så høy...

Ståt vel mer på at det burde ha vært noen flere elementer. Men 450 w er nok, men da ville jeg heller hatt 1x15 eller 4x12/10 for å få noe særlig ut av den enn med 1x12.

Du får ikke mer enn 280w ut av den markbassen med mindre du kobler til ekstra kabinett uansett, men den spiller rimelig høyt. Er nok ikke et dumt valg, selvom jeg kanskje ville vurdert 15"-comboen deres også.

Guest bugbass
Kan dette være et godt alternativ?

Den komboen der låter fint, men har ikke så mye bånn. Jeg anbefaler sterkt denne:

http://www.markbass.it/products.php?lingua...t=3&vedi=39

En av de beste småkomboene jeg har prøvd. Låter knallbra, spiller også rimelig høyt. Evt kan du du putte på en 15", ett 210 eller 410 kabinett til på denne, så vil du sannsynligvis aldri ha behov for noe mer. Denne komboen kan også tiltes som en monitor, det funker faktisk veldig fint. Jeg synes denne komboen låter bedre enn den m 15", har mer bånn, mens 15" er litt med lav-mellomtone orientert.

Edited by bugbass

Guest bugbass
Hvor mye koster den MarkBass-komboen der, sånn ca.?

Tror det er rundt 13-14 lapper, men det er den verdt!