Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Frifond og bassforsterker


Atomic

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi i bandet har tenkt å søke til frifond om penger til ny bassforsterker, er det noen som vet hvor mye det er vanlig å få til noe sånt? Hvor dyr forsterker burde vi søke om penger til?

På forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikkje prøvd sjølv, men det er vel berre å søkje! ^_^

Finn ut kva bassforsterkar de treng/vil ha, finn ut kva den koster, og søk om det beløpet. Det ville eg ha prøvd.

"Vi treng x antall kroner for å kjøpe ein bassforsterker av type y."

Kan hende de får mindre enn de ber om, men då er det berre å finne ein billegare forsterkar.

Lukke til!

Endret av ErlendDL
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skal brukes til både øving og live-spilling, på små steder. I bryllup og lignende greier. Skal helst ikke mikkes opp, så hadde kansje vært greit med en line out å den... vet ikke om det er det på den der da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KLikker du deg inn på maualen så ser du at det er Lineout på forstekern. Tror kanskje jeg ville gått for noe litt større, ettersom det ofte er bare små høytalere for sang som er av PA i bryllupp osv. Nå vet jeg jo selvfølgelig ikke om dere har PA og lignende selv, så jeg bare går ut ifra at dere ikke har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei har ikke PA selv nei. Tror du ikke 450 watt er nok altså? Er kansje ikke det nei, for sist måtte vi bruke line outen på forsterken vi lånte, men jeg husker ikke effekten på den... Hvor høy effekt tror du man må opp i for å slippe å mikke opp da? Stortromma må antageligvis mikkes opp uansett, den forsvinner vel lett når bassen blir så høy...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thunder Fingers

Ta 1x15 versjonen av den der så skal det holde LENGE.. Jeg mener og at 1x12 skal holde til deres bruk, Man vil ikke ha metalvolum i et bryllup. Mener å huske at de der og har muligheten for tilkobling av et ekstra kabinett om det skulle bli nødvendig, og et ekstra kabinett gir mye mer lyd en flere watt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei har ikke PA selv nei. Tror du ikke 450 watt er nok altså? Er kansje ikke det nei, for sist måtte vi bruke line outen på forsterken vi lånte, men jeg husker ikke effekten på den... Hvor høy effekt tror du man må opp i for å slippe å mikke opp da? Stortromma må antageligvis mikkes opp uansett, den forsvinner vel lett når bassen blir så høy...

Ståt vel mer på at det burde ha vært noen flere elementer. Men 450 w er nok, men da ville jeg heller hatt 1x15 eller 4x12/10 for å få noe særlig ut av den enn med 1x12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke mer enn 280w ut av den markbassen med mindre du kobler til ekstra kabinett uansett, men den spiller rimelig høyt. Er nok ikke et dumt valg, selvom jeg kanskje ville vurdert 15"-comboen deres også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bugbass
Kan dette være et godt alternativ?

Den komboen der låter fint, men har ikke så mye bånn. Jeg anbefaler sterkt denne:

http://www.markbass.it/products.php?lingua...t=3&vedi=39

En av de beste småkomboene jeg har prøvd. Låter knallbra, spiller også rimelig høyt. Evt kan du du putte på en 15", ett 210 eller 410 kabinett til på denne, så vil du sannsynligvis aldri ha behov for noe mer. Denne komboen kan også tiltes som en monitor, det funker faktisk veldig fint. Jeg synes denne komboen låter bedre enn den m 15", har mer bånn, mens 15" er litt med lav-mellomtone orientert.

Endret av bugbass
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.