Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan er musikkmiljøet på ditt hjemsted?


Æljen

Anbefalte innlegg

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg leste i avisen for noen måneder sidan at komunen skulle kjøpe flyttbare øvinglokal. De skal plasere de rundt om i landet.

Here you go!

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostfold/1.6825887

Sånn er det i Trøgstad, der jeg kommer fra. Jeg er gitarist med langt hår btw! ;)

Bortsett fra det er det bra med band egentlig. I løpet av 2 år har jeg spilt i 5 band. (spiller i 1 akkurat nå.) og til høsten skal jeg bli med i et nytt. ;) Mye til og fra egentlig, men jeg liker å lære litt forskjellige ting og få litt mer erfaringer.

Også har vi jo Jacks or Better som har blitt ganske store i indre Østfold i hvertfall. :P

http://www.jacksorbetter.no/

Endret av LesPaul
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Her i T-Town (Tønsberg) er musikkmiljøet flott, synes jeg! Vi har Slottsfjellfestivalen på sommern, og Støperiet og Haugarock hvor det ofte holdes konserter. Går mye i jazz/funk og metal. På Haugarock er det tre gode øvingsrom, lounge m/kjøkken + et temmelig bra studio, bl.a. brukt av Zeromancer. Kim Ljung (Seigmen, Zeromancer) jobber der, og hvert år deles det ut bandstøtte til et band som har fortjent dette. Det koster 600 kroner for et år å øve der, og da kommer man også gratis inn på de fleste konsertene. Man kan låne bass og gitar om man vil, og av forsterkere på øvingsrommene går det i Peavey 6505 og Marshall JCM. Dessuten ligger Sandefjord VGS ikke langt unna, og der er det visst en svært bra musikklinje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ræva. Vi har absolutt ingenting.

(Jeg bor i Biri, litt unna Gjøvik)

Må si meg delvis enig i det der. Og vår kommune som liker å skryte på seg for å være en kulturkommune.

Endret av smp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Trysil er det bra. Årlig har vi "Trysil Rock" som alle som vil har muligheten til å bli med på. Vi har et kommunalt øvingslokale som koster 500 per person i året. Der står det to Marshall MG-stack (:() en bassforsterker, et greit trommesett og et sanganlegg som spiller høyt nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.