Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Marshall vs Mesa vs Orange vs Vox vs Framus vs Dr. z vs Kasha vs Hiwatt vs Fender vs Sovtek


Anbefalte innlegg

Det er vel kanskje en idé å komme med konkrete forsterkermodeller ja. F.eks. er ikke en vintage Fender Bassman og en splitter ny Fender Cyber-Twin digitalamp akkurat veldig like... :P

Endret av Aphelion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de fleste amper mer eller mindre kopierer Fender, Vox og Marshall,

og utgangsrør-lyden fra henholdsvis 6L6, EL84 og EL34.

Det har skjedd lite grunnleggende forandringer i amper siden 60-tallet.

Et unntak er cascading og mer gain i preampen.

De fleste amper som blir nevnt vil jeg påstå hører inn som kopier, eller inspirerte av de tre jeg nevner.

Skal forskjeller diskuteres kan jo de tre være spennende å se på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hovedsakelig ute etter en fin cleanlyd (eventuelt å kjøpe to amper) og en vreng med nok gain til noe rundt velvet revolver, guns'n roses, kanskje metallica. Synes Slash får bra lyd på vintage modern ampen sin...

I likhet med i andre tråder så vil jeg være forsiktig med å anbefale noe jeg enda ikke har prøvd selv, men alle Diamond forsterkere skal vistnok ha til felles at de har en helt sykt bra renlyd kanal - samtidig som de forskjellige modellene har forskjellig mengde og type vreng. Phantom skal vistnok ha vreng i Marshall land, men med mulighet for å skrus enda hottere. For mer vintage type vreng skal Spitfire være en konge amp.

Jeg har en Phantom (og en "brutal gain" Nitrox) på vei inn og skal teste dem grundig for å finne ut om "this is the shit" :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.