Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Dårlig Lyd I Marshall JCM 2000 DSL100?


Anbefalte innlegg

Tycker du att DSL-toppen låter väldigt skarpt eller bara litt liksom? Höres det ut som om någonting är fel eller bara som om den inte passar dig? Som sagt, testa att ta bort hjulen på kabinettet. Har du testat den genom ett annat kabinett?

Jag testade en JMP (jag är gaaanska säker på att det var JMP) när vi spelade på Stavanger punkfestival för några veckor sen. Det kanske var jag som rattade helt fel men jag fick inte nok dist i det hela tatt från den, så det slutade med att jag fick låna en Orange Tiny Terror istället :) .

Endret av TUFFTUFFTUFF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TUFFTUFFTUFF: Hjelper det å ta av hjulene?

Jeg har en DSL100 selv med et 1960AV kabinett og har ingen som helst problemer med å få en tilnærmet lyd av de gamle marshall ampene. Alt kommer jo ann på øret som hører. En ting er at du kanskje bør kjøre ampen hardere på røra? Hvordan står kontrollene dine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at det er noe gerent med DSLen, men liker den bare ikke, skal prøve uten hjul på kabinettet;) Jeg spiller i band og andregitaristen har faktisk kjøpt lik amp som meg i dag, skal samenlikne ved neste øving. Hørt at Tiny Terror er bra øvingsforsterker og sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper det å ta av hjulene?

Vet inte, personligen kan jag tycka att combos/kabinetter kan höras litt skarpe ut när de tex står på kasser eller annat kabinett istället för på golvet. Inte för att de kommer mer "i öronhöjd" men pga bas som försvinner. Det kanske bara är jag som hör i syner som tycker så :) . I alla fall så kan det vara värt ett försök. Jag har också en DSL 100-topp och tycker att den låter kanon. Några ljudklipp kanske skulle vara på sin plats, he, he?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt at Tiny Terror er bra øvingsforsterker og sånn...

Ja, Tiny Terror fungerar väldigt bra som övningsförstärkare men jag skulle inte klassa den som just "övningsförstärkare". Den klarar att levere tillräckligt med ljud för de flesta scener (nu menar jag inte Rockefeller eller Valle Hovin-size, men..).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk clean kanalen til crunch(trykk inn den lille crunch knappen), det er der DSL toppen ligner mest på gammel plexi til jcm800.

Volumet bør stå på så mye du overhodet tørr, blir volumet for lavt på denne ampen så mister du det meste av bassen i lyden og den vil høres spiss ut.

Bakdelen med dette er at du må bruke volumet på gitaren om du ønsker en mere clean lyd, men det er bare en vane sak.

Da kan du bruke lead kanalen til solo med mere gain, funket helt konge for min del til jeg ble blakk og solgte ampen.

Jeg hadde også skiftet til KT77 rør i stedenfor EL34, noe som ga den enda mere punch og klassisk marshall sound men funket fint med EL34 og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har spilt med Tekro fra TNT (Kjenner en som kjenner han) og jeg fikk se på utstyret hans; han bruker JCM 800, men lurer på om den er modifisert. Han bruker også Boss DS-1 som "Booster".

Jeg vil tro at du mener "SD-1" ikke DS-1?

Prøv å bruk din OD-3 som booster. Jeg har brukt min med Marshallamper og det gir rundere tone,fjerner skarpheten.

Sett volum/level på over halvparten, 5/10.

Sett ned Drive til 1/10 så prøver du å spille.

Det skal fungerer bra til det du ønsker deg. Prøv først på cleankanalen, og prøv etterhvert å skru opp mer gain på forsterkeren og se hvordna det låter med pedalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kann hende det bare er meg som har forandra smak, men for ca 1 år siden var jeg inne på immerslund musikk (Sound4) i oslo og prøvde en DSL av min type og jeg likte den ganske bra. Vurderer og kanskje prøve andre pickuper, det kan jo være litt forskjell på pickupene på epiphone gitarene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen så vil jeg anbefale deg å bruke Crunch kanalen for rytmespill, lead kanalen har litt lite bunn til å gi skikkelig beinknuser crunch.

Jeg moddet min litt for å slippe gjennom mere bass på lead kanalen, og det ble helt vilt bra i mine ører.

Tror det var kondensator nr C11 jeg skiftet (enten C10 eller C11) på kontrollerkortet, det er den som er firkantet og orginalt på 7.5uF, byttet den til en på 15uF.

Og når det gjelder boost pedaler så reagerer ampen litt forskjellig på alle pedaler, noen pedaler er som laget til å overstyre en amp med litt vreng mens andre ikke bør brukes i det hele tatt når ampen ikke er helt clean.

Tekrø bruker foresten Boss OD-1, ikke SD-1 eller DS-1.

Og etter min erfaring så er det overdrive pedaler som funker best til boost, distortion pedaler har jeg ikke fått til å låte slik jeg vil som boost.

Av gode boost pedaler kan du jo prøve alt som heter tubescreamer (TS-5,7,9,10, etc), MXR Zakk Wylde overdrive etc.

Må bare prøve deg frem, smaken er jo som baken... bare det er en overdrive(ikke distortion) pedal så pleier det å funke

Endret av wyldedime
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.