Web Analytics
Jump to content

Dårlig Lyd I Marshall JCM 2000 DSL100?

Recommended Posts

Har Kjøpt en Marshall JCM 2000 DSL100 og synes at overdrive kanalen er litt toneløs og kanskje litt skarp, er dette normalt? Har akkuratt byttet rør men synes ikke det hjelper... Jeg synes ikke jeg får den crunch lyden som jeg mener skal være i Marshall Ampene. Vil ha crunch lyd som jimmy page, men mulighet til å få mer gain. Sett litt på andre amper som Orange og Mesa noen som vet hvordan de er i forhold til JCM2000?

Kabinettet kan ha mye innvirkning på lyden, ja. I tillegg er Marshall gjerne litt skarp i toppen.

Hvis du først skal bytte ut JCM'en, og det er god gammel Marshall-crunch + muligheter for mer gain du er ute etter, kan kanskje Reason Amps være noe.

Kabinettet kan ha mye innvirkning på lyden, ja. I tillegg er Marshall gjerne litt skarp i toppen.

Hvis du først skal bytte ut JCM'en, og det er god gammel Marshall-crunch + muligheter for mer gain du er ute etter, kan kanskje Reason Amps være noe.

kanskje sjansen for det er størst med en god gammal Marshall?

Hm, jag har aldrig hört talas om Reason amps förut men de lät tårta på lydklippena jag lyssnade på :) . Om du har tex ett 1960 med hjul. Testa att ta bort hjulena så att kabinettet kommer i kontakt med backen.

Edited by TUFFTUFFTUFF

kanskje sjansen for det er størst med en god gammal Marshall?

Den regnet jeg med var en selvfølge, men tenkte som så at hvis man også vil ha mulighet til å bevege seg i "high-gain" land, er man da avhengig av en booster med gamle Marshaller, eller de blir veldig høylydte hvis man skal få den "ordentlige" lyden. Men gammel Marshall: JA!