Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ødelagd Screamer combo?


Anbefalte innlegg

Først må jeg si at jeg nettopp har begynt med gitar og har lite peiling på slikt, men har 2 års elektro opplæring så litt har jeg.

For noen måneder siden kjøpte jeg en Engl Screamer 50w combi forsterker som har fungert helt greit inntil de siste to månedene.

Problemene begynte med at forsterkeren laget dure-lyder som varierte opp og ned alt etter som den følte for det, av og til mye, av og til lite. Og det fortsatte uansett om jeg brukte stand by-knappen.

Men nå nylig har det blitt enda verre, lyden kan være helt fin i de to første minuttene jeg spiller, men plutselig braker det løst og det kommer en helt forjævlig, skjerende lyd etterfulgt et villt makkvert i hamsterburet som står et par meter unna. :lol:

Først mistenkte jeg at det kunne være kortsluttning i en noe skjeiv jack-plug, men etter å ha prøvd flere kabler og til og med uten kabel, er det nok ikke det som er feilen.

Garantien gjelder ennå, men det er ett slit å sende 20kg forsterker i posten så vil helst finne ut hva det kan være først.

:) Bare spør om dere trenger mer info.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du bare bytte rør. Så ordner det seg. Det du kan gjøre er å ta av de blanke "kapslene" rundt preamprørene. Så slår du på ampen og banker FORSIKTIG på de med en sånn blyant med viskelær på enden. Da merker du raskt hvilket rør det er som er mikrofonisk. Jeg vet ikke om mikrofoniske rør blir dekket av garantien. Men du kan jo spørre der du kjøpte ampen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg finner ut hvilket og hva slags rør det er snakk om, er det noe problem å bytte det selv?

Edit: kikka nærmere på saken, og det ser ut som den ene "kapslen" som du sier, er helt herpa, tenker jeg sender inn forsterkeren så snart jeg får svar. :)

Endret av Adversary
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.