Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vær så snill


iceythe

Anbefalte innlegg

Jepp, på tide med noe nytt..

Begynte med en ide på torsdagskveld og nå er sjiten endelig lagt lokk på. Hadde masse trøbbel med denne fordi jeg beveger meg ut på ukjent farvann. Spiller aldri enkelte riff her i denne hastigheten, og kreativiteten klarte ikke å holde tritt med spilletiden. Progresjon er det nok av da. Og akkurat når man forventer en peak, så kutter det litt brått haha. Slik får det være..

http://soundclick.com/share?songid=7661212

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Introen er jo ikke noe annet enn EPISK!

Jeg personlig er ikke noen fan av trommer som er overalt, men det tilhører vel sjangeren. Men synes det var knalltøft! Gitarene lyder jævelig fett og! Hva slags utstyr bruker du? Og DAMN! Clean-gitar låter himmelsk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha takk Erlend!

Ja det er litt delt smak hva det angår trommer.. Blir ikke ofte jeg kommer med den slags, men er greit å prøve ut litt forskjellig! Glad at du likte tonen min..

Jeg bruker det samme som jeg har gjort en stund nå, Ibby sjustrenger D standard tuna, gjennom pod og EQ'a til helv.. Til trommer er det s2.0, bassen er gjort av Yamaha bb615. Sliter litt med komprimeringen på denne sangen fordi bass, rytme og kicken konkurrerer hverandre om plass, så her er det masse som må ordnes til neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig imponerande! Til tider Meshuggahish i mine øyrer men likevel veldig eget. Gitarlydane synst eg låt veldig fett! Einaste eg ville gjort var å skifte cymbalane med nokre andre eller endra velocitien på 1 eller 2 av dei. Muligens justert volum. Men for all del - kjempefett! Korleis har du programmert trommene? Skal du skaffe deg Metal Foundry?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett spørsmål er vel heller: "hvem skal ikke skaffe seg MF" :D

Mhm.. Eg er ikkje noko Meshuggah fanboy, men det faktum at Tomas Haake har vært med å utvikle programmet er eigentleg god nok grunn til å skaffe seg MF :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Syyyyykt bra!!!! :D

Digger dette!! Regner med du har vært innom Bulb og Periphery!?

Litt vanskelig å finne band som spiller denne typen musikk da... Ovennevnte + animals as leaders, sikth, chimp spanner, tesseract, vildhjarta, cloudkicker og reign the absolute osv.. (de fleste er jo ukjente/usigna band...)

Har du tips om andre band i samme sjanger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.