Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Et spørsmål om mA, pedaler og strømforsyninger


Konnis

Anbefalte innlegg

Jeg har antageligvis mistet creds her på forumet når jeg sier dette, men nå har jeg vendt blikket mot dette: http://www.gitarhuset.no/ProductPage.aspx?PID=1812 og http://www.gitarhuset.no/ProductPage.aspx?PID=1813.

Men nå har jeg et spørsmål: strømadapteret leverer 800mA; er ikke dette litt lite? Så at det stod 300mA på min Bad Monkey; er dette hvor mye strøm denne trekker, eller er det hvor mye den tåler elns?

Så så jeg på denne: http://www.gitarhuset.no/ProductPage.aspx?PID=1257

Åtte 9-volt DC ut , alle deler på samme jording. Totalt 500 mA

Enda mindre enn jalla-løsningen! Hva betyr alt dette??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er hvor mye strøm den trekker. De som lager disse pedalene, pleier å "ta i så det knaker" når de skriver opp strømbehovet, de fleste pedaler bruker mindre strøm enn det som er oppgitt.

Det er fryktelig mye jåleri ute og går når det gjelder strøm til pedaler. Stort sett funker balanserte saker fra Clas utmerket, til en brøkdel av prisen.

Dingsen du linker til, er nok ikke beregnet til mer enn et par pedaler. Har du mange, bør du koste på deg en større en. Balansert er fint. Det har noe for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg mener en større strømforsyning, og så den fordelerkabelen. Den størmforsyningen der er ikke beregnet på ett pedalbrett, men på en boks eller to. Har du mange, så bør man egentlig legge sammen mA- kravet til alle pedalene man har, og så kjøpe en strømforsyning som leverer like mange mA som alle pedalene krever. Ofte holder det fint med noe som er litt mindre enn summen, for som sagt så tar produsentene ofte godt i. Dessuten bruker du vel ikke alle samtidig, som regel?

Det å fore la oss si ti pedaler med den dingsen der (link en) hadde ikke jeg kastet bort tid på å teste ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde pedalene trakk strøm hele tiden så lenge kabelen er plugget i - gjelder dette når det går via batteri? Eller trekker en pedal som er aktivert, mer strøm enn en pedal som ikke er aktivert, når det går på strømkabel og ikke batteri?

Hvis jeg beregner å kjøpe strømforsyning for 7 pedaler:

1. Tuner

2. Wah

3: OD

4: Dist.

5: Fuzz

6: Phaser

7: Delay

tror dere 1,7A holder? Vet at den ene pedalen min (Bad Monkey) trekker 300mA (står det), Crybaby-eliminatoren leverer 200mA og leste at den svære grafiske EQ'en til BOSS trekker 120mA, tipper da at Metal Zonen ikke trekker noe mer ihvertfall.

Endret av Konnis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste pedaler trekker strøm når input-jack er tilkoblet når det gjelder batteri. Dette fordi å unngå forsinkelser når kondensatorer er strømløse. Snakk om mikrosekund, men det er da noe . Det eneste som varierer er hvor mye strøm i på/av stilling.

1.7A eller 1700mA holder i massevis.

Jeg lager alle pedalene mine selv, og lager i et DC-filter som fjerner jordstøy og rippelspenning så jeg bruker bare et simpelt adapter fra Behringer e.l.

Jeg vil tro de fleste pedaler av ordentlig sort har noe liknende.

Mitt adapter tåler 1700mA før det kneler og jeg har hadd 12 pedaler på det meste. Tåler nok et par til uten problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ekstremt stor forskjell på hvor mye pedaler drar. T-Rex Replica drar vel 250mA, mens en streit Dunlop wah drar noe rundt 2mA :P

Dette er nok fordi det er mye mer grå røyk i en Replica. Prøv å slipp ut litt av den, skal du se at den blir noe rimeligere i drift... Skal dog sies, at da mister du muligens noe av godlyden ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sjekka manualen, så bare at det stod "Use Harman Power Adapter PS200R. Output 9VDC, 300mA"

men 1,7A funker fett med andre ord. Kult. Da får jeg sjekke om de selger den godeste 1 spot-saken noen steder!

Edit: ebay er også en mulighet, da. Noen som gidder å sende link til en VS 1 spot-combo pakke som funker her i Norge? Fant en til UK, men de har jo en helt annen støpsel-design enn oss. Stod også i en beskrivelse i en annonse, der selgeren sa at han (eller butikken, husker ikke om det var butikk) sendte med et gratis adapter så den kan brukes i Europa og. Noen erfaringer med dette? Blir det veldig kronglete/klumpete?

Endret av Konnis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.