Web Analytics
Jump to content

Ny Pedal

Recommended Posts

Hallo alle sammen.

Skal kjøpe meg ny pedal. Synes jeg burde la meg få lov til det. Er ute etter litt funky lyd, og også litt rå blues lyd. Hm, kan kanskje gå for det samme? Purple Haze lyden har noe av det jeg leter etter. Så noe i den duren er jeg ute etter. Har begynt å høre veldig mye på Joe Bonamassa i det siste, og ønsker meg også litt lyd som han har. Er veldig mye inne i bluessjangeren fortiden, og har lust til å utforske det mer. Holder fortsatt å jobber litt med jazz, men som Joe gjør så vil jeg putte det inn i bluessjangeren.

Jeg har foresten en veldig slitt Aria el-gitar med killswitch som jeg fikk satt inn for 5 månder siden. Killswitchen er noe jeg vil prøve litt mer på og. Har også wah-wah pedal.

Håper dere har noe forslag, takk.

Edited by Fist of Fury

Har bare noe billig drit av en amp. Vox amp til 1000kr. Bruker den bare til hjemme bruk. Kan være grei å øve på, men hvis jeg er på scena (er ikke ofte) så får jeg låne.

Å kjøpe ny gitar er noe jeg ikke skal. Er veldig glad i den gitaren jeg har. var en gave fra to kamerater som skrapte sammen penger for at jeg skulle få den til bursdagen min. Veit det ikker noe stor gitar, men har på en måte blitt min. Og etter at jeg fikk på en killswitch så har den enda mer blitt min.

vet ikke om dette var noe stor hjelp med å hjelpe meg?

En Marshall Bluesdriver hadde nok vært tingen her! Og de selges billig på Sound1 akkurat nå, 400 kroner tror jeg det var...
el

Mener du Bluesbreaker? Fant nemlig ikke noe bluesdrive fra Marhsall. Fant foresten heller ikke Bluesbreaker, men de hadde en sett med Marshall effektpedal, og da var den der. Etter det jeg hørte på youtube så tror jeg Bluesbreaker kan være noe for meg.

Marshall Bluesbreaker låter ikke bra på de transistorampene jeg har prøvd den på ihvertfall. Låter overkomprimert, og det virker som om det er jævlig mye gain i den uansett hvordan man skrur den. Gjennom røramp eller Guitar Rig er den derimot fet :)

Veit ikke hvordan den er på transistoramp, men kanskje en Fuzz Face hadde vært noe for deg? Både Hendrix og Bonamassa har vel brukt/bruker denne. Du kan jo høre med Tommy her på forumet om han kan lage en til deg evt, men da må du nok regne med litt ventetid...