Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny gitar


Opethmaniac

Anbefalte innlegg

Jeg fylte nettp år, og har omtrent 16 000 kroner på å kjøpe meg en ny gitar. Jeg spiller på en Mesa Boogie mark4, og spiller Metal.

Spillestilen min, og den lyden jeg er etter er veldig inspirert av Mark Morton og Willie Alder i Lamb of Gog, jeg er veldig glad i den aggresive tonen dems. Derfor har jeg sett for meg signaturmodellen til Mark morton, dette er en jackson.

Mark Morton Dominion til 15 000 kroner.

http://www.sound1.no/portal/asp/open_produ...mark_morton.jpg

den syntes jeg ser ganske spennende ut. Det står mellom den og eventuelt en ESP Eclipse med emgs. Eller en ibanez s series 7 strenger.

Jeg har også sett at WIllie Alder bruker en Fraumus diablo, hva kan dere si om disse?

Jeg har lett i alle shopper jeg vet om i omegn av der jeg borfår å få prøvd disse gitarene, men den eneste jeg fikk testa var ESP en. Er det noen som har vert borti den Mark Morton serien, eller ibanezen?

Takker

Endret av Opethmaniac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville gått for ESP M-1000, EC-1000, Eclipse, Horizon eller andre gitarer med gode pickups jeg. Men med ampen din så vil sikkert det meste låte bra så lenge det er humbucker gitar med brukendes pickups. Stock pickups som er verdt å satse på er EMG, Seymour Duncan SH-6 f.eks.

Sjekk ut Caparison også. Viss jeg var deg ville jeg sjekket bruktmarkedet og kjøpt en god gitar brukt til ca 10 000kr. Spare resten av pengene til øl og annet stæsj

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva me den PRS Custon 24? Hvordan funker disse gitarene til metall? Opeth bruker de ialefall

Funker utrolig bra til metall! Har en PRS jeg skal selge, men er en Custom 22, så kanskje ikke interessant? Vil iallefall anbefale deg å sjekke dem ut, meget gode gitarer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg tror ikke den PRS en er for meg. Men nå har jeg begynt å leke med tanken med å rett å slett ta ut noen av pengene mine fra banken, og invisterer i en 7 strenger. ( En god en).

Hva er greia der, blir det en Ibanez eller er det fler muligheter, Jeg er villig til å gå relativt top notch her tror jeg, det komemr litt ann på hva det er som tilbyr seg.

Noen idee?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg tror ikke den PRS en er for meg. Men nå har jeg begynt å leke med tanken med å rett å slett ta ut noen av pengene mine fra banken, og invisterer i en 7 strenger. ( En god en).

Hva er greia der, blir det en Ibanez eller er det fler muligheter, Jeg er villig til å gå relativt top notch her tror jeg, det komemr litt ann på hva det er som tilbyr seg.

Noen idee?

for de penga kan du få en custom 7 strenger. jeg kjøpte min HER for ca den prisen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg tror ikke den PRS en er for meg. Men nå har jeg begynt å leke med tanken med å rett å slett ta ut noen av pengene mine fra banken, og invisterer i en 7 strenger. ( En god en).

Hva er greia der, blir det en Ibanez eller er det fler muligheter, Jeg er villig til å gå relativt top notch her tror jeg, det komemr litt ann på hva det er som tilbyr seg.

Noen idee?

For den prisen får du en custom Mayones Setius 7 strenger - det blir ikke stort bedre en det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.