Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Stratocaster til nybegynner


jimi85

Anbefalte innlegg

Skjønner.

Du/dere har meget gode poenger, uten tvil. Samtidig er det noe i meg som sier at når jeg først punger ut med såpass mye penger, ønsker jeg et instrument jeg er 100 prosent fornøyd med på alle måter. Jeg tenker også at ettersom jeg er såpass grønn med gitar som jeg er, vil det være mye hjelp å få (gratis) dersom jeg kjøper instrumentet i en butikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Så dere mener at det eneste negative er fargen?:)

Ha ha. Der ser du. Jeg digger den fargen. Lys blå med mint plekterbrett,

Ebony eller rosewood fingerbrett. Yammy namm :)

Et lite tips når man skal kjøpe bruker er å ha litt tid så dukker den nok opp i en farge også du liker.

Med et et par hakk og skrammer så prises HW1 enda lavere enn denne har jeg sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, ok!!! Jeez! Neida, kødder!:)

Sjekker ut hva Highway koster på en nettbutikk nå as we speak. På intersalg.no ligger de på rundt 7ks. Så tre lapper nedsatt er uten tvil sweet.

Men blir brukt, lover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, som jeg sa innledningsvis er jeg stor jimi fan, og syns det hadde vært skikkelig stas med en hvit en, som den han spilte på f.eks på woodstock, eventuelt en svart en med hvitt fingerboard alá den han spilte på isle of wight..

Jeg kommer til å holde øynene åpne nå framover i sommer i alle fall, men jeg kommer nok til å kjøpe nå i løpet av sommeren ettersom det er nå jeg har penger!:) Har selvsagt sett litt her på siden etter gitar, er den andre sider enn finn hvor jeg kan lete?

Ha ha. Der ser du. Jeg digger den fargen. Lys blå med mint plekterbrett,

Ebony eller rosewood fingerbrett. Yammy namm :)

Et lite tips når man skal kjøpe bruker er å ha litt tid så dukker den nok opp i en farge også du liker.

Med et et par hakk og skrammer så prises HW1 enda lavere enn denne har jeg sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å holde øynene åpne nå framover i sommer i alle fall, men jeg kommer nok til å kjøpe nå i løpet av sommeren ettersom det er nå jeg har penger!:) Har selvsagt sett litt her på siden etter gitar, er den andre sider enn finn hvor jeg kan lete?

Musikkpraksis sin side for kjøpt og salg har masse bra

http://musikkweb.no/marked/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt nettopp og tittet litt på ebay. Er det risikabelt å kjøpe fra USA? Riktignok noen dager til de fleste annonsene gikk ut, men der ligger prisen på en hvit Fender Strat Mexica Made fra 200- 500 USD. Fristende å kjøpe fra USA nå som dollarn er så lav. Blir kanskje dyrt med frakt osv..?

Musikkpraksis sin side for kjøpt og salg har masse bra

http://musikkweb.no/marked/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk,

Forstår det slik at frakt og moms kommer i tillegg, så for en gitar på rundt 500 USD må man regne med 100 USD tillegg i frakt og 125 USD moms, altså 725 USD totalt, eller 4500,- med dagens kurs. Da kan man like gjerne kjøpe brukt her i Norge faktisk.

Av de innleggene jeg leste fra linken din, handlet de aller fleste om kjøp fra amerikanske ustalgssider på nett. Har du/dere noen erfaringer med kjøp av brukte gitarer, f.eks over ebay?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, trodde den kun var avhengig av prisen på varen.

Takk for all hjelp!

Momsen regnes utifra verdi på varen+frakt, ikke bare varen. Dette gidder jeg ikke regne ut, men det blir en del, og dagens kurs er ikke hva den en gang var...!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er jo sant, et godt poeng jeg ikke har tenkt på. Hehe, dukker opp ting hele tiden.

Men lander uansett på en brukt Fender Mexican... Bare å krysse fingre nå..

værsågod! ha litt is i magen, så dukker nok ting opp! Bare vent til alt av konfirmasjoner er over...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.