Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

The Gallery - Camden London


MrWalker

Anbefalte innlegg

reiste over hit med Matt Pulcinella bassen under ene armen, kona og bagasjen under den andre. Lørdag kl. 11:30 møtte jeg kjøperen på The Bass Gallery i Camden. En fantastisk butikk!!! Jeg så følgende basser:

Music Man (Bongo, Stingrays, ++)

Fender (alt mulig rart)

Sadowsky

Overwater

Sei

Bassline

MTD

Status

Ibanez

Yamaha

Dean

Cort

Lakland

Dingwall

+ et lass av andre mer eller mindre berømte merker. Husker ikke i farten alt sammen. Men det var hundrevis!!!! :-)

Og jeg endte opp med å kjøpe meg en Lehle 3@1 boks (ABC-switcher i stereo).

Mer senere!!! :-)

Reise-basse-nissen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var det åpenbart utrolig interesse for!!! *hahaha*

Var innom Denmark Street, også. The Bass Cellar var mye kjedeligere enn The Bass Gallery (som kanskje er Europas best utstyrte bassforretning!). I Bass Cellar hadde de Squier, Yamaha, Ibanez, Fender, MusicMan og Peavey + noen andre relativt uinteressante basser. Ikke noe som pirret nysgjerrigheten min litt en gang. Vintage And Rare Guitars hadde et par gamle Fendere (bl.a. en 1964 Precision bass som så ut som den var tatt ut av kassen for første gang i går) og ellers noen Nashville Guitar "relic'ed" basser. Artig for vintage Fender-freaker, men ikkeno for me. :)

Men det var en god del gitarer i Denmark Street, så gitar-frelste vil nok finne mye der. Og massevis av effektbokser og slikt. Men prisene var ikke spesielt gode.

På Bass Gallery var det mye kulere! Massevis av boutique-basser, massevis av forsterkere, og man trenger minst en dag om man skal komme gjennom alt. Det er helt utrolig hvor mye kult de hadde der. Vintage basser, moderne basser, singlecuts, Jazz-basser av alle tenkelige utgaver, til de mest bisarre custom-jobbene. Halvakkutiske, helakustiske, you name it. :-)

Av merker, Squier, Fender, MusicMan, Cort, Dean, Ibanez, Yamaha, Status, Overwater, Sei, MTD, Dingwall, Sadowsky, Lakland, Johnson (ja, billig-billig), MusicMan, NSD, BassLine, Spector, Warwick, Aria, Burns, Gibson, Rickenbacker, Moon, Alembic, +++ (altfor mange til å huske!!!) Men de hadde det meste! :)

Så for de som skal til London, ta turen innom The Bass Gallery!!!! :)

Når det gjaldt flyturen frem og tilbake, så gikk det smertefritt. Ingen spørsmål i tollen når jeg kom til England. Når jeg kom tilbake lurte tolleren på hva jeg hadde i kassen min. Jeg sa at jeg hadde den med da jeg reiste ut (noe jeg enkelt kunne argumentert for, all den tid jeg reiste med en pappkartong utenpå kassen, og den var adressert til min hjemmeadresse fra USA. Altså ingen spesiell grunn til å ta med bare en pappkasse tur-retur England? :)

Hohner BBass6-en har jeg ikke fått testet ut skikkelig enda, men den virker ok. Skal sette nye strenger på den ikveld. Litt usikker på om jeg skal stemme den E-F eller H-C.... om jeg skal ha den, vil jeg ha E-F, om jeg skal selge den videre er vel H-C mer aktuelt. Får prøve litt. *hehe*

Alt i alt en ok tur! Vi fikk jo med oss litt mer av London enn The Gallery og The Bass Cellar, da!

Endret av MrWalker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, forresten....

De har en liten søting på Bass Gallery. Han heter AJ og har de mest eksklusive klatre-trærne noen av hans rase noen gang har kvesset klørne på! Han er forresten 10 uker gammel og av typen "Tabby". (Tror jeg, da)

post-846-1244016391_thumb.jpg

post-846-1244016543_thumb.jpg

post-846-1244016391_thumb.jpg

post-846-1244016543_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i Denmark Street en gang. Det ble så mange inntrykk at jeg nesten ikke husket en sk.. etterpå. Hjalp sikkert ikke at kone og barn var med på turen - burde nok hatt noen timer helt for meg selv og tusslet rundt der ja. Regner med du erfarte litt av det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg gjorde nok det! :)

Nå hadde jeg bare kona med, og hun var tålmodig nok hun. Det var hun forsåvidt på Bass Gallery, også. Men det største problemet er at du blir "fartsblind"! Du vet ikke hvilken ende du skal begynne i! Og dessuten... på bass gallery er de ikke særlig happy om du tester basser uten å spørre. Og dermed er det en sperre for å ta seg til rette. Skjønner det selvsagt godt, det er ikke noe kult å skulle selge en bass til 50.000 om noen har laget et svært fett hakk midt i front! *hehe*

Men Denmark Street må være et mye større mekka for gitarister enn for bassister. For dere er det tonnevis med gitarer å sikle på og drømme om. Ikke fullt så fett for bassistene. Men bevares... sammenlignet med norske musikkbutikker blir det jo overveldende! :)

Jeg har et par bilder til på telefonen fra Bass Gallery. Skal legge ut i kveld. Glemte selvsagt kameraet... :( Så dårlige mobilbilder får holde.

Fikk forresten prøvd en Dingwall fanned fret bass for første gang (den som viser foran katta her ovenfor). Kan se at det vil fungere på båndbass... men fretless? Ikke for meg, ihvertfall! Blir nok ikke noen fanned bass for meg, men artig prinsipp. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thunder Fingers

Så ikke noen grunn for å poste her før du kom med "mer senere"en din, hehe.

Ble sittende fast på en butikk i Denmark street engang,tror det var en 1975 Rickenbacker 4001 (Hadde kjøpt den hadde jeg hatt penger til det der og da :P)

Må vel få tatt meg en tur til London snart.. Må bare få kontoen i balansen etter at jeg har kjøpt min neste "jegvetafaenhvadetblir" bass..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har uspesifisert GAS, Martin! :)

Du har den typen som går i kategorien "Nå kjøper jeg snart hva som helst, bare det har 4/5/6/7 strenger og har basstoner som hovedformål" (stryk det som ikke passer).

kunne jo alltids solgt deg Clement/Statusen min....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thunder Fingers

Nei, Jeg kjøper ikke en P bass til, der er jeg fornøyd :P

Tror jeg har bestemt meg nå, men det er fremdeles 1 uke til lønnen kommer, så... og ikke frist! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy. Hadde lyst til å besøke The Gallery selv da jeg var i London i februar, men skjemaet var tett nok allerede. Kanskje neste gang? Og, så er det sikkert enda mer gøy å være der om man har penger å bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.