Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

trenger litt hjelp angående en gitar


Opethmaniac

Anbefalte innlegg

Jeg har en LTD Viper 200-FM

dette er specsa:

VIPER-200FM

* Set-Neck

* 24.75” Scale

* Agathis Body

* Flamed Maple Top

* Mahogany Neck

* Rosewood Fingerboard

* 42mm Standard Nut

* Thin U Neck Contour

* 24 XJ Frets

* Black Nickel Hardware

* ESP Tuners

* TOM Bridge & Tail

* ESP LH-301 (B&N) p.u.

w/ Push-Pull Coil Tap on Tone Control

* Finish: STBC, STBLK

Situasjoen er nå slik at jeg trenger to gitarer på scenen. Jeg spiller hovedsakelig på en Jackson RR5, som som vanlig er stemt i drop D, ettersom mesteparet av sangene våre er i nettop drop D. Men har enkelte i drop B og noen få i drop C

Jeg lurer på om det er verdt å oppgradere denne LTD en med fx et par active pickups, som fx 2x EMG 81s eller EMG81/60, eller noe sånt, eller om det er verdt å invistere i fx en 7 strenger, eller en annen gitar.

Jeg er veldig glad i denne gitaren, liker følelsen av den godt, men jeg liker ikke pickupsene på den atm. De er veldig grumsete og upresise i mine ører.

Hva syntes dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det sinnsykt mye punch i disse gitarene? Har spilt litt på en M-100FM med "LTD pickups" og agathis kropp. Mye punch men veldig grumsete lyd. Jeg tviler på at det vil hjelpe så mye med nye pickups, da det er gitaren som er slik. Låter også veldig punchete og urent selv om man ikke plugger den i en forsterker. Jeg hadde kanskje prøvd å selge den og kjøpe en litt bedre gitar. Legge til 1-2k og kjøpe en brukt Epiphone, Ibanez eller PRS SE f.eks.. Disse har en tendens til å bli bedre når man bytter pickups. Men det er ikke sikkert du trenger å bytte pickups på disse gitarene. Funker bra nok viss det skal være gitar nr2.

EDIT: Jeg sier bare dte jeg tror. Så viss du har en god følelse angående gitaren, så kan du jo selvsagt prøve å bytte pickups og se om det hjelper.

Viss ikke, så får du ta ut EMG'ene, selge gitaren stock og sette inn EMG'ene i en annen gitar ;)

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.