Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøp av ny gitar


Gjest NicolaiF

Anbefalte innlegg

Gjest NicolaiF
Hej, får jag fråga vilken gitarr du har nu och vad du inte liker med den?

Som jeg skrev i første post. En Jackson DK2. Jeg liker den veldig godt, men synes at floyd rose er veldig tungvint, visst jeg skal bytte stemming. Men det er en kjempegod gitar å spille på da :D Anbefales.

Men når jeg har mye penger, og har en lidenskap for gitar vil jeg gjerne kjøpe en skikkelig gitar, som godt kan vare hele livet. Ikke at Jackson'en ikke er kvalifisert til det da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, beklagar, jag läste inte godt nokk. Om man tänker att man har en budget på mellan 10-20000:- så är det lätt gjort att man köper en så dyr gitarr och inte ser på billigare gitarrer, men tänk på att det finns många gitarrer som varar hela livet.. för långt mindre summa än 10-20000:-. Inte minst om du köper brukt.

Ps. Glöm inte att spara litt pengar till en bra förstärkare :) .

Endret av TUFFTUFFTUFF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke broa på Mayones gitaren. Hater slike hull i kroppen på gitaren. Blir kvalm av det.

Men Suhr Pro M serien var litt kul. Noen som vet om en norsk butikk hvor denne blir solgt?

Debris sin gitar var kul, men han bor vel sikkert tusen kilometer unna, for når jeg skal bruke mye penger på en gitar vil jeg helst prøve den først, slik at jeg er fornøyd med den for jeg kjøper.

LTD var også jævlig kul. Skal nok til Harstad snart, på Mario's, og teste noen gitarer.

Har også sett litt på Music Man Axis, Music Man John Petrucci og ESP Horizon. Har også tenkt litt på Ibanez PGM300RE, 100RE eller 401. Siden jeg er stor Paul Gilbert fan kan disse bli noen andre alternativer. Er det noen som har prøvd PGM modellene? Ikke nødvendigvis av de modellene jeg skrev.

Kan noen forklare hva Debris mente om det med 24 bånd? Jeg er ganske sugent i slike ting foreløpig :P

Skal til Oslo i Juni, så visst noen vet om en gitarbutikk der, med noen av de gitarene som er nevnt så langt, så SKRIK UT !!!!

Neckpickupen må plasseres nærmere stolen på en 24bånds, og vil ikke sitte optimalt(vil ikke låte så bra som en neckpickup på

en 22bånds)

Dette er veldig enkelt, søk litt på nett så kan du lese mer om det.

Kjøper du en LTD når du har sjansen til å kjøpe Stakset`n til 7K? :wacko:

Jeg er ikke langt unna Oslo forresten..

Endret av Debris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du 20 K å handle gitar for, er jo valget enkelt. Du kjøper et par brukte gitarer, og stemmer den ene ned..

Spør du meg, når man beveger seg i prisklasse over 10k for en gitar, så kan det diskuteres hva man egentlig betaler for , i det minste når vi snakker om brukte gitarer. Jeg hadde i det minste glatt handlet to nydelige gitarer brukt, i stedet for å kjøpe en ny til 20 000. Jeg hadde ikke nølt et sekund.

Men det er klart, her er det snakk om smak og behag. Den enes gull er den andres tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.