Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøp av ny gitar


Gjest NicolaiF

Anbefalte innlegg

Gjest NicolaiF

Jeg har nettopp hatt konfirmasjon, og da er jo innkjøp av ny gitar det store. Men så er det jo hvilken jeg skal velge. Fender vil jeg ikke ha, og Gibson vil jeg heller ikke ha.

Spiller metal for det meste, blant annet Iron Maiden, Metallica, Paul Gilbert, Racer X, Satriani, Vai, Van Halen.

Grunnen til at jeg ikke vil ha Fender eller Gibson er at de ikke har 24 bånd, og at Gibson er tunge gitarer, og Fender har ikke så saftig metal lyd. Har sett på diverse Ibanez modeller, og litt Musicman. Den gitaren jeg har nå er en Jackson DK2. Veldig fin gitar, men Floyd Rose er litt tungvint visst jeg skal bytte stemming. Så visst det er en gitar uten floyd rose, som klarer å holde på stemminga blir jeg glad :D Men kan godt være med.

Har rundt 30,000,- men vil helst ikke bruke alt. 10,000-20,000 er akseptabelt. Hvis dere har en nettside eller nettbutikk/butikk med denne gitaren blir jeg ekstra glad :D

Keep on rocking

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan nok spare mye, og samtidig få kulere gitar, hvis du kjøper brukt ;)

Vil forøvrig si at MusicMan nok kan passe godt for deg. Kanskje en brukt PRS Custom 24 også. Kanskje også se etter noen brukte Suhr-gitarer, noen av dem har 24 bånd så vidt jeg husker. Her snakker vi da merker med veldig høy kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NicolaiF

Vet at 24 bånd er et dårlig argument. Men visst du vet om noen kule metal gitarer med 22 bånd så skrik ut. Jeg skal sjekke alt dere sier :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at 24 bånd er et dårlig argument. Men visst du vet om noen kule metal gitarer med 22 bånd så skrik ut. Jeg skal sjekke alt dere sier :D

Hva skal du med 24 bånd?

Husk at det er en tradeoff hvis du har gitar med neckpickup da denne vil låte kjipere enn på en 22 bånds!

Denne låter kanon til metal! Dyyyr Customgitar til gibort pris.

http://forum.gitarnorge.no/Selges-Stakset-...m-C-t22415.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NicolaiF

Liker ikke broa på Mayones gitaren. Hater slike hull i kroppen på gitaren. Blir kvalm av det.

Men Suhr Pro M serien var litt kul. Noen som vet om en norsk butikk hvor denne blir solgt?

Debris sin gitar var kul, men han bor vel sikkert tusen kilometer unna, for når jeg skal bruke mye penger på en gitar vil jeg helst prøve den først, slik at jeg er fornøyd med den for jeg kjøper.

LTD var også jævlig kul. Skal nok til Harstad snart, på Mario's, og teste noen gitarer.

Har også sett litt på Music Man Axis, Music Man John Petrucci og ESP Horizon. Har også tenkt litt på Ibanez PGM300RE, 100RE eller 401. Siden jeg er stor Paul Gilbert fan kan disse bli noen andre alternativer. Er det noen som har prøvd PGM modellene? Ikke nødvendigvis av de modellene jeg skrev.

Kan noen forklare hva Debris mente om det med 24 bånd? Jeg er ganske sugent i slike ting foreløpig :P

Skal til Oslo i Juni, så visst noen vet om en gitarbutikk der, med noen av de gitarene som er nevnt så langt, så SKRIK UT !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.