Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ed Roman gitarer - noen flere som sikler?


Ursa

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har lenge lett etter en ny gitar og har egentlig vært innom det meste. Første tenkte jeg på en enkel stratocaster, men så kom jeg inn på Ibanez sin S/SA og SZ-serie.... Ville ha en med ekstrem radius på gitaren (uten at jeg egentlig visste hva det betydde) Så begynte jeg å lure på en Gibson SG av alle ting pga mindre hals=lettere bending pga mindre stramme strenger. Så etter det igjen stakk jeg på Warmoth sine hjemmesider og hadde lyst til å lage meg en Jazzmaster-kopi med litt fete mikrofoner og sånn (fremdeles litt uten noen som helst kunnskap om hva jeg ville ha)

MEN!

Så dumpet jeg tilfeldigvis inn på Ed Roman Guitars' hjemmeside. Og jeg tror med hånda på hjertet at jeg kan si så mye som at jeg skal ha meg en Pearlcaster eller en Quicksilver en gang.... Etter å ha lest litt brukerkommentarer og kommentarer fra Ed Roman selv, så er jeg hellig overbevist om at det ikke egentlig finnes noen alternativer i det hele tatt. Han viser jo hvordan han plukker fra hverandre en Stratocaster og så setter den sammen igjen bedre på alle måter (fjerning av limrester og slagg) og ikke minst lager han noen sinnssvakt flotte finisher på gitarene!

Lurer bare på om det er noen som har noen erfaringer med disse gitarene eller har hørt noe om dem? Veit du om noen norske forhandlere eller skal jeg bite i det sure eplet og risikere en oversjøs-transport og 23% moms?

Uansett: sjekk ut... Grisefantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ehh..... blandt kjennere så blir han omtalt som Dead Roman :lol:

Grisedyr + + + ...... spør heller etter omtale av Dead Roman på noen forum rundt omkring ... ikke hans egen feedback side hehe

en ting er sikkert ..... jeg ville ikke kjøpt noe av han fyr'n !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også inntrykket av at han er lit selvgod.. Han rakker jo en del ned på merker som Tom Anderson, PRS ol. Han påstår hans gitarer er bedre og mere verdt pengene.. Tror vi må ta det han skriver med en klype salt!! Jeg vet ikke om jeg er helt 100% sikker på at det han skriver er helt rett..

Han har mye nyttig informasjon om gitarer på sidene sinde da. om treverk og tekniske ting osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for all del, hold dere laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaangt unna Ed Roman.

han har et såpass dårli rykte på seg, bare ta et lite søk på amerikanske forum...

han er bla. kjent for å sette sammen gitarer av billig/middelmådig materiale for så å selge dem for 2000+ $ dollar

jeg skulle en gang bestille meg en ibanez neck fra han, sendte 4-5 mailer, fikk aldri svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bare føye meeg inn i rekken av personer som vil gi Dead Roman en kilevink !

Ta Dean For eksempel !

Ed Roman selger disse

Dean Time Capsule (Handmade by Dean B Zelinsky)

for $899 USD

http://www.edromanguitars.com/guitar/dean/...els/b_burst.htm

fine gitarer wohh yeah .... men .... se på bilde av Dean Zelinsky i bunn av siden ..... hva er feil ? LOL

Sjekk prislista til Dean på Time Capsules --> http://www.deanguitars.com/USARetail1.pdf

TimeCapsules ligger på fra $3000 USD .....

hva er det med Dead Roman da ?

Joda ..... han har sendt bestilling på 20 BlueBurst V, Z og ML gitarer laminert i fra KOREA .... HAHAHAHA.... og ringer du Elliott Rubinson eller Dean B Zelinsky selv så har du også mulighet til å få laget en gitar fra korea etter eget ønske, men minimum 20 stk !

ferdig levert til den nette sum av $499.00 pr gitar !!

punkt 1 - Det er ikke Time Capsules han selger

punkt 2 - ja de er limited .... fra KOREA LOL

punkt 3 - Dean Zelinsky har ikke gjort annet enn å signere papiret for produksjon av disse gitarene.

så...... no wonder they call him DEAD ROMAN !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj! Nå ble jeg skikkelig skuffa.... Hvor i all verden skal jeg skaffe meg en sexy gitar, uten Strattens nedre horn i veien for hånda på de øvre båndene, 24 bånd, god sustain (åååå har så lyst på sånn Neck Joint som Roman bruker), skikkelig tremolo som holder stemminga, hals med skikkelig truss rod (gjerne titan eller sånn 1500G behandlet).... Kort sagt ALLE tingene må være skikkelig BRA........ of for lite penger (med liten skrift).... det høres vel egentlig ganske kjent ut?

OG IKKE MINST: ikke har "fabrikk-feel" noe som for meg har utrolig mye å si! Jeg blir bare en "spille-maskin" selv, uten feel overhodet når jeg spiller på enkelte kompisers Ibanezer og detslike... altså: trenger en litt unik gitar som føles litt "min".

Så hva sier dere? Skal jeg gå tilbake til å sikle etter den Ibanez S470DXQM? Koster jo heldigvis bare 5000 i forhold til de 15000 Quicksilveren hans koster. Likevel har jeg en følelse av at jeg kommer til å bli "bare" en sånn idiotisk shred-fyr når jeg får den (pga fabrikkfølelse og beregnet på speed-spilling)..... Det er jo gitaren som former deg som spiller, mer enn omvendt...

Har virkelig alle dere spilt på en Ed Roman-gitar? Eller sier dere bare ting dere har hørt? Dersom 90% av svarene her stammer fra andre tråder, så er det vel sannsynlig at 90% i de trådene OGSÅ er fra andre tråder?

I så fall gjør dere meg jo en bjørnetjeneste! (Ikke ment som noen diskusjonsstarter på noen måte!)

Skjønte ikke helt hva det var med det bildet du henviste til, mr. bungle... første jeg trodde var at bildet var manipulert, da det så litt sånn ut.... og så så det ut som det var Yngwie som sto og spilte på en Dean i bagrunnen, men det går jo ikke an :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehe.... Bilde er manipulert ja ...... skikkelig dårlig photoshop jobb ..

og han påstår at Zelinsky holder den første TC'n som er laget HAHAHAHA..... og at Zelinsky selv har laget den HAHAHAHA

Dean B Zelinsky er ikke mer enn en Markedsførings prostituert som ikke har noe med produksjon av nyere Dean å gjøre !!

om det er fra andre tråder, selv opplevet eller annet .....

Du gjør hva du selv vil ....... for all del det er mange fine gitarer der ... men du blir lurt ..... garantert !! rundlurt !!

Just a warning !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ed Roman er en kjeltring. Jeg kjenner folk som personlig har svært dårlig erfaring med ham, og selv om mange av gitarene på siden hans er føkkings DROP DEAD GORGEOUS, ville jeg ikke tatt i fyren om det så var med ildtang. Noen av historiene om ham -vel å merke fra pålitelige kilder- er simpelthen helt utrolige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ed Roman er kjent for å ta brukte, gamle, slitne PRS gitarer (gjennomspilt med avslitt lakk osv) og slipt finishen av dem, for å re-finishe dem og selge dem som nye til blodpris!

Navnet hans dukker opp på ESP sitt forum omtrent hele tiden, alltid noen som er blitt lurt, forsøkt lurt, eller kjenner noen som har blitt det..

Skygg unna denne mannen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha en fin strat, er Suhr tingen, du får det du vil ha (bortsett fra ibenholt gripebrett), , en skitfin gitar 100% uten feil, riper, ugjevnheter etc. Samt en relativt tynn kropp, som ikke veier noe som helsst, men lyder skitfett!

Han hørtes ikke helt god ut den typen der ass...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.