Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Marshall eller Orange?


Whammy

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har sett litt på forsterkere (topper) og funnet ut at jeg har lyst på en marshall eller orange. Hva bør jeg gå for?

Orange, Matamp evt. Electric amp!!!

Endret av Grohl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken musikk spiller du...?

Marshall VM syns jeg er en fin amp til rock, blues og lignendes. Funker også til tyngre saker dersom du liker den type lyden.

Merk deg at det er en enkanals forsterker da, så du ikke får deg et sjokk når du kjøper den ampen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orange var sinnsykt populært her på forumet for ca 1-2 år siden. Nå er det nesten ingen som viser interesse for dem lenger, utenom kabinettene og Tiny Terror

Nja, si ikke det. Jeg har fortsatt Orange-ampen min, og det er den forsterkeren jeg har hatt lengst uten å bytte ut, og har ikke planer om å bytte den ut heller. Kanskje orange-eiere sitter mindre på nettet/forumet og spiller mer gitar istedet? ;)

Det er veldig liten prisforskjell mellom Orange rockverb 50 watt og rockverb 100 watt. Har vel egentlig ikke bruk for 100 watt, men siden det er så liten forskjell prismessig burde jeg kjøpe 100 istedet for 50?

Jeg ville gått for hundre-watteren, da den har EL34-rør og dermed en lyd som er litt mer i "marshall-land" enn femti-watteren som er 6V6-rør. Den har også mere clean-headroom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, si ikke det. Jeg har fortsatt Orange-ampen min, og det er den forsterkeren jeg har hatt lengst uten å bytte ut, og har ikke planer om å bytte den ut heller. Kanskje orange-eiere sitter mindre på nettet/forumet og spiller mer gitar istedet? ;)

Jeg ville gått for hundre-watteren, da den har EL34-rør og dermed en lyd som er litt mer i "marshall-land" enn femti-watteren som er 6V6-rør. Den har også mere clean-headroom.

Hva betyr clean-headroom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.