Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bass på fly ?


Orph

Anbefalte innlegg

Jeg har et spørsmål som går på frakt av musikkinstrument på fly.

Jeg har kjøpt meg en Musicman bongo 5 som jeg skal ta med meg hjem fra et besøk i statene om noen ukers tid, jeg lurer på om det er mulig å ta med seg bassen på fly ? Mer spesifikt om jeg får lov til å ta med meg bassen inn i kabinen.

Endret av Orph
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En Bongo er da vel heller ikke det store problemet å dele i to? Slakke strenger, fire skruer, og vips..

Det var et meget godt poeng. Kanskje en idè å la strengene (og muligens halsen) ligge i den innsjekkede bagasjen, da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bør du nok. Jeg er redd en løs basshals blir alt for "slagvåpen" til at du får den med inn i kabinen. Og tenk på alle de fine snubletrådene og garrottene du kan lage med bass-strenger!

Akkurat det jeg tenkte. Minner litt for mye om et balltre. Og ja, G-strengen er en fin garrote... Skal forhøre meg når jeg flyr over tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fløy til USA i fjor. Da hadde jeg Surine bassen med i en gig-bag, som hånd bagasje i kabinen. Det gikk helt fint, begge veier.

Dvs, på et innenriks fly på hjemveien var det en ved gate som sa at jeg måtte levere bassen som spesial bagasje fordi den var for lang til bagasje hylla. Men jeg visste det var bare tøys for jeg hadde den i hylla på samme flyet en uke tidligere. Så jeg sa "jadda jadda" og leverte ikke noen bass fra meg men tok den med og sa ingen ting. :)

Alt OK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat reist tur/retur England med bass hver vei. Pakket bassen i en vanlig hardcase (av Fender-tweed-type), siden jeg ikke har en skikkelig flight case. Slo noen omganger med bobleplast rundt hardcasen, og la det hele i en større pappkartong. Sendte som spesialbagasje begge veier, og hadde ingen problemer med det. Gikk helt fint.

Det hadde helt fint gått å ta den med inn som håndbagasje, også, men det er ikke like kjekt alltid. Dessuten tror jeg ærlig talt at bassen min hadde det bedre der den var, trygt i hardcasen sin og med bobleplast og stor pappkasse som "buffer" utenfor der igjen, enn den hadde hatt det i en gigbag over hodet mitt, når nabodama kommer med sin "håndbagasje" og trøkker den inn oppå bassen. :) Gjerne en sånn "kabinkoffert" som er akkurat stor nok og som skviser alt annet til pinneved oppi der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

jeg har tatt fly med to ganger med en bass og to stk gitarer (henholdsvis). Ikke noe problem i det hele tatt, jeg fikk dem med meg inni kabinen og alt. Air france ene gangen, icelandair andre. Tror ansatte på amerikanske flyplasser er mye mindre restriktive på dette enn i ansatte i Norge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.