Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Den store Tuning tråden!


Curl-Head

Anbefalte innlegg

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

De akustiske gitarene mine er stemt i E standard.

Ibanezen er stemt i E nå. Men var stemt i drop B. (til konnis: Lær deg å justere floyd så er det ikke noe problem å stemme ned)

Exploreren min er stemt i D.

Squier'en er stemt i Drop C.

Og Straten min er stemt i Open G eller D, husker ikke, samme som Keith Richards.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les paulen min er stemt i C, skiftet akkurat til 12-52 (tror det er 52 tykkest). Vet ikke enda om jeg er fornøyd med nystrengene, funker jo som bare det til riffing men synes jeg mistet litt klarhet i soloene på de 3 lyseste strengene. Kanskje bare en vanesak, kan jo uansett bytte hvis jeg aldri blir å like dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drop G? Jeeez. Kjøp deg en bass :P

Har allerede en bass ^_^

Standard E på Ibanezen (Floyd er noe dritt...)

Njaa, kan ikke si meg enig der. Alt som skal til er en liten trekloss og vips, så har du en gitar med fast stol som holder stemmingen mye lengere enn en vanlig fast stol ^_^ Men med mindre du gjør det så er alt som skal til litt justering og det å lære seg å kjenne gitaren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir forvirra når folk her skriver "drop C og drop B"

For noen tror / mener att det heter "drop tuning" bare gitaren ikke er i E-standard..

Når noen sier "Drop C" tenker jeg C G C F A D, da er det kun 1 streng som er tuna ned fra D-standard, til Drop C

D G C F A D --> C G C F A D

Men andre mener kansje Standard C tuning med "drop c"

som da er C-F-A♯-D♯-G-C

Noen som skjønte det og er enig i att det kan være forvirrende å forstå hva man mener om man ikke skriver det skikkelig?

Jeg spiller som regel med Standard E

og så spiller jeg ofte med "half step, American tuning ;)" (alle strenger stemt et halvt hakk ned)

spiller med D-standard.

Og noen ganger spiller jeg med B-standard på Peavey Wolfgangen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 elektiske og en nylon stemt i Standard E

1 Elektrisk i drop D

1 Elektrisk i drop A

1 Elektrisk i Eb

1 Akustisk i standard D

1 Bass i hva som måtte passe for anledningen

Prøvde meg litt på Robert Frips "new standard tuning" også. Ser helt klart fordelene med den, men gadd rett og slett ikke å lære meg å spille gitar på nytt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.