Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Den store Tuning tråden!


Curl-Head

Anbefalte innlegg

Ja, her sitter jeg sånn halveis i søvne og tenker på "hvordan tuninger bruker de forskjellige folka på forumet?". Da måtte jeg bare starte en tråd, så får vi se om det er mye standard ute å går eller om vi faktisk prøver ut mye "nytt"!

Da kan jeg begynne.

Standard H-E på sjustrengeren, og D standard med Drop-G (morro) på seksstrengeren (midlertidig).

Hvordan tuning bruker du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har prøvd mye rart, alt fra standard E til standard G (!). Egentlig kommet frem til at ekstrem nedstemming kun passer til seige tunge riff. Skal du spille tekniske ting med for mørk tuning går definisjonen til helvete. Var en periode jeg tenkte jeg skulle ha en egen gitar for hver tuning ettersom jeg liker å jamme til diverse band, men kom frem til at skulle jeg ha en gitar for hver tuning fra E til og med A, måtte jeg ha 8 gitarer, og da har jeg ikke engang regnet med drop variantene av tuningene. Dumme meg :lol: Har lagt fra meg den absurde idèen og spiller i E/Drop-d på den ene gitaren og D/Drop-C på den andre. Tross alt de tuningene jeg bruker mest...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.