Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Crates V-serie? Bittesmå blue voodoos?


Gjest

Anbefalte innlegg

Noen som har noen kjennskap til disse ampene? Jeg tenker på V58, V1512 og V3112. Jeg har lest endel reviews av disse og de blir såklart med en gang sammenligna med Vox AC15 og Fenders Pro og Junior forsterkere på 15 og 30 watt.

Crates minste på bare fem watt med 8" element er jo noe helt for seg selv. Men er det noen som har hørt de andre rl? Det som går igjen er at ingen ser ut til å nekte for at fender og vox er hakket hvassere på clean, men Crate skal vissnok ha en svært bra overdrive og dist på disse små tingstene i tillegg til at de skal ha langt mer bunn (Og ordentlig bunn, ikke bare sånn prompelyd).

Jeg har i det siste brukt en Marshall DSL100, og før det brukte jeg Laney VC30 212. Og jeg må si at selv om jeg liker vrengen best når den når herifra til helvete så var lyden såpass mye bedre i en klasse A amp krænka opp at jeg har solgt Marshallen og er på jakt etter noe smått og godt igjen! Vil Ikke ha Vox og ikke Marshalls DSL40... Nok en gang kommer jeg med et idiotisk utsagn som ikke har noe med virkeligheta å gjøre: de ampene er bare for kitsj! Altså klisjeer! De er OVERALT! Elg i solnedgangs-amper!

Har ingen erfaring med Crate i det hele tatt...

Hjelpe meg litt noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vel en av de få jeg vet om som synes Blue voodoo ikke høres noe særlig bra ut...men de ser jo jævla bra ut,uansett, det eneste jeg har prøvd av Crate, er altså Blue Voodoo, og likte det ikke. Slapp cleancanal, vrengcanalen er altfor...spiss og fuzzete, hvis det gir noen mening. Kanskje du burde prøve en Carvin Legacy-combo? Nilsefix liker den ikke, så da må den jo være bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke akkurat noen fan av Blue Voodoo selv, men tanken var mer å spørre om det er såpass med lyd i de små kassene? Som sagt skal de ligge rett under fender og vox hva clean angår og det tilsier jo at de ikke akkurat er dårlige når de blir sammenlignet med de. Og på vreng sia skal det visstnok være veldig bra med tanke på pris, størrelse og watt...

Jeg foretrekker litt spiss vreng framfor Nu-lyden uten mellomtone... Blir ikke bra sololyd eller definisjon med scooping etter min smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.