Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Enkelt og billig opptaksutstyr?


Anbefalte innlegg

Jeg trenger enkelt og rimelig opptaksutstyr så jeg kan spille inn noen av låtene mine.

Det første jeg tenker er på guitarport. Det virker enkelt og billig. Du slipper stress med lydkort i osv.

Noen som har erfaring med Guitarport evt. vet om lettere metoder å gjøre opptak?

Funker det forresten greit å bruke egen amp i stedet for de moddeleringsgreiene som følger med guitarport?

Gitar->Forsterker->Guitarport->Pc.

-Turboasmund ;)

Takker for flytting av tråd :)

Endret av turboasmund
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker toneport UX-2. Den har akkurat det du nevner.

Du kobler til gitar > Toneport > PC. Thats it, så har du masse bra lyder å velge mellom som du får med gratis.

Ønsker du å koble til gitar, mikrofon, andre instrumenter/lydenheter eller mikke opp, så er det enkelt. Bare å koble til en mikrofon det, så har du det.

Du vil sikkert klare deg med en UX1, som er billigere. Sjekk bruktmarkedet. Fikk min UX2 til 1400kr, men har sett dem billigere. Dekker ihvertfall alle mine behov for innspilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toneport ser ut som ett mye bedre alternativ! Er hovedsaklig ute etter muligheten til å ta opp og ikke alt det andre som følger med guitarport. Takker for tipset!

Har forresten aldri gjort opptak før. Er grønn på området. Er det mulig å koble "Preamp out" på ampen til Toneporten slik at jeg kan bruke lyden jeg har fra før? Sikkert bra lyden på toneporten fra før, bare interessant å vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg går for en Toneport UX1. Virker ikke som det er store forskjellen på de to, annet en at det er flere inputs på UX2.

Jeg hørte noe om at den ene inputen på UX2'en var for high output pickups, som f.eks EMG, men jeg regner med EMG's funker bra på UX1 også?

Endret av turboasmund
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toneport ser ut som ett mye bedre alternativ! Er hovedsaklig ute etter muligheten til å ta opp og ikke alt det andre som følger med guitarport. Takker for tipset!

Har forresten aldri gjort opptak før. Er grønn på området. Er det mulig å koble "Preamp out" på ampen til Toneporten slik at jeg kan bruke lyden jeg har fra før? Sikkert bra lyden på toneporten fra før, bare interessant å vite.

Det skal gå fint ja. Alt som sender ut lyd via jack ka kobles til. Mp3spillere, preamps.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.