Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Er dette keyboardet en god deal?


Wooper

Anbefalte innlegg

Har tenkt og kjøpe mitt første keyboard. Har ingen erfaring med tangent instrumenter før men har annen instrument erfaring. Vil ha et ordentlig keyboard som jeg kan ha en liten stund før jeg må oppgradere. Fant dette på finn http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=17506131 og det virker som en god deal, men som sagt har jeg ikke noe erfaring med dette så all hjelp vil være bra.

Ps: Har ikke tenkt og bruke mer enn ca 3000 kr, men om noen veit av noen bedre alternativ er det gledelig tatt i mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting å lure på!

Triton LE er en ordentlig synth!

Casio ER leketøy.

Har en Triton LE selv og den har jo mesteparten av lyden fra en "ordentlig" Triton.

Man får litt billigfølelse av tangentene på LE, men det spiller nok ingen rolle så lenge du ikke er vant til bedre brett fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan få kjøpe mitt Triton LE 61 for 4000, inkl. pedal og bag! Er mange hakk over det Casio-keyboardet.

Ligger annonse på finn: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=17204850

Ja Triton'en virker bra men har vel lyst til å prøve ut brettet før jeg betaler slike summer... Kan vel alltids sjekke ut om noen av musikk butikkene i byen har det samme brettet og teste det der.

Er du villig til å sende brettet i posten da? Bor i trondheim så klarer ikke å hente det om jeg kjøper det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et Yamaha PSR-3000 og det er absolutt IKKE noe leketøy. Alt føles solid og tight pluss at det er vanvittig mange instrumenter innpå. Du kan koble den opp mot internett for å hente ned sanger og det er USB inngang så du kan bruke minnepenn eller harddisk til å ha sanger på. Eneste minuset for deg er at det kostet 17-18000, men har sett et på finn.no til 7500,-

Vet at dette langt overgår budsjettet ditt, men hvis du finner ut at keyboard er noe du liker så vet du jo hva du skal ha neste gang ;)

Holdbarheten er utrolig god. Har lekt masse med trommesettene, noe som innbefatter masse "herjing" med de 6-7 knappene som blir brukt. Men disse er akkurat like fine som alle de andre tangentene. Anbefaler deg å ta en kikk på det keyboardet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående keyboard- lydene og mulighetene er nå en ting, men kvalitet på tastaturet er noe helt annet. Man kan ikke sammenligne et profesjonelt verktøy som Korg Triton med de små lekekeyboardene. Det blir omtrent som å sammenligne en Fender Strat med en plastgitar fra Fisher Price. Nåja, kanskje ikke riktig så ille, men det er så stor forskjell at man merker det selv om man bare klarer å spille med to fingre.

Jeg hadde et sånt Midikeyboard fra en eller annen produsent, men jeg ga det bort. Det var rett og slett ikke mulig å spille skikkelig på.

Det å kjøpe seg en "avdanket" proffsynth er en glimrende plan hvis man ønsker et skikkelig klaviatur. Eneste ulempen er vel at de tar ganske stor plass.

Nå om dagen finnes det jo mye fint i softsynhter, men det er ganske greit å kunne spille på instrumentet uten å måtte fyre opp en PC med alt det innebærer. På med strøm, line out, og det er bra lyd.

Den Tritonen er aldeles utmerket. Skulle gjerne ha kjøpt den selv, hvis det ikke var fordi jeg har noen synther fra før. Og nei, jeg har ikke provisjon. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et Yamaha PSR-3000 og det er absolutt IKKE noe leketøy. Alt føles solid og tight pluss at det er vanvittig mange instrumenter innpå. Du kan koble den opp mot internett for å hente ned sanger og det er USB inngang så du kan bruke minnepenn eller harddisk til å ha sanger på. Eneste minuset for deg er at det kostet 17-18000, men har sett et på finn.no til 7500,-

Vet at dette langt overgår budsjettet ditt, men hvis du finner ut at keyboard er noe du liker så vet du jo hva du skal ha neste gang ;)

Holdbarheten er utrolig god. Har lekt masse med trommesettene, noe som innbefatter masse "herjing" med de 6-7 knappene som blir brukt. Men disse er akkurat like fine som alle de andre tangentene. Anbefaler deg å ta en kikk på det keyboardet.

Ikke leketøy, men mer et familie/danseband keyboard(innebygde høyt sier sitt)

Korg triton er en skikkelig synth.

Disse kan ikke sammenlignes Triton og PSR3000 er laget for forskjellige bruk, sier ikke noe negativt om Yamaha`n din i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke leketøy, men mer et familie/danseband keyboard(innebygde høyt sier sitt)

Korg triton er en skikkelig synth.

Disse kan ikke sammenlignes Triton og PSR3000 er laget for forskjellige bruk, sier ikke noe negativt om Yamaha`n din i det hele tatt.

Nei, men du ypper og da klikker jeg helt og blir sjuk i hodet.... :P

Men den første linken som han selv la ved er jo mer et keyboard enn en synth, og nei disse kan ikke sammenlignes siden det er i helt forskjellige prisklasser, men vil tro at den synthen der er helt kurant for en nybegynner. Da er det vel mer kvalitet enn funksjoner som teller i første omgang.

Endret av Mammado
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men du ypper og da klikker jeg helt og blir sjuk i hodet.... :P

Men den første linken som han selv la ved er jo mer et keyboard enn en synth, og nei disse kan ikke sammenlignes siden det er i helt forskjellige prisklasser, men vil tro at den synthen der er helt kurant for en nybegynner. Da er det vel mer kvalitet enn funksjoner som teller i første omgang.

PSR3000 er jo glimrende for en nybegynner.

Sjekka linken først nå og det har du rett i, PSR`n er jo mye bedre enn Casio`n og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foreslår at man stopper "leketøysdiskusjonen på et sånt PSR3000 her, jeg. Det bidrar ikke til noe som helst. Det er to bra keyboard til helt forskjellig bruk. Et brett som låter slik, og har slike muligheter, er da ikke noe leketøy, det gjenspeiler seg både i størrelse, pris og lydkvalitet. Det er da ikke en kjeft som har sagt noe om at det er et leketøy, heller.

Triton har ikke innebygde høyttalere. Vil man ha det, er vel et sånt PSRkeyboard et bedre valg. Hvis Wooper ikke ser for seg en karriére som onemanband, eller dansemusiker, er han trolig bedre tjent med Tritonen.

Mammado- "klikker du og blir sjuk i hodet" av slikt, bør du snarest oppsøke profesjonell hjelp.

Tilbake til tema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for råd og tillegg. Har bestemt meg for å gå for triton'en etter all reasearch og what-not. PSR'n ser jo veldig bra ut den og men som sagt må jeg vel vente litt med å bruke slike summer på et brett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Hva anbefales av synth til bruk i blackmetalband? Bruker nå et Technics KN800 fra slutten av 80'tallet tror jeg, trenger noe nytt! Noen som har noen forslag?

Triton har mye fete stryk, A-kor og svevepadder, mao perfekt til litt symfonisk blackmetal :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.