Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

"Støyfri" spilling med distortion.. Hjelp!


Ola123

Anbefalte innlegg

Jeg er en som liker å spille med en god del distortion, og jo mer distortion, jo mer lyd lages hvis jeg med et uhell stryker over en streng, slår på feil streng, etc. Og når jeg da spiller for eks. en solo eller et riff og gjør dette, høres dette utrolig dårlig ut, siden det høres ut som om jeg spiller masse feil ved siden av det rette, og dette irriterer meg virkelig. Men alle jeg har sett har fint klart å unngå å gjøre dette, og jeg lurer på hvordan de klarer det? Jeg har prøvd å ta et tynt skjerf og knytt det rundt halsen og når jeg da spiller, så muter den alle åpne strenger, og dette funker utrolig fint. Men jeg lurer på om det fins noen måte å unngå å måtte bruke skjerfet? Håper inderlig på svar! Har slitt med dette en god stund nå :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mindre vreng ;)

Har tenkt på det, men da har jeg ikke like lett for å få til den tonen jeg ønsker :unsure: Og jo mindre distortion jeg har, jo vanskeligere blir det for meg å lage pinch harmonics :( Derfor tenkte jeg å kjøpe en ny gitar, enten med EMGs eller etterpå bytte pickupsene til den gitaren jeg velger å kjøpe til EMGs. Er dette smart eller dumt forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags forsterker har du? Bruker du pedaler? Og hva slags gitar snakker vi om her?

Er bare en Epiphone Les Paul 100 og en Roland Cube-30X, har ikke satset så mye penger på utstyret enda, men etter konfirmasjon om to uker har jeg tenkt til å bla opp med en god del tusen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare en Epiphone Les Paul 100 og en Roland Cube-30X, har ikke satset så mye penger på utstyret enda, men etter konfirmasjon om to uker har jeg tenkt til å bla opp med en god del tusen :)

Da vil jeg faktisk anbefale deg å ikke kaste EMG-mikker i den gitaren :) Hvor lenge har du spilt? Hvis du er nogenlunde i oppstartsfasen, er ikke den forskjellen dette utgjør noe du vil merke så veldig mye av, mener nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mindre vreng. Du må lære deg å spille med mindre vreng i utstyret og mer kraft i fingrene dine. Det mer kraft kommer noe etterhvert som du blir mer sikker på spillingen.

Men jo mindre vreng, jo tightere blir lyden og renere også. Cuben har jo ganske bra vreng. Eventuelt skru ned volumet litt på gitaren din. F.eks til 8.

hjelper mye på støy og feedback, sånn at du vet det i fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må øve dempeteknikk.

Du skal mute strenger du ikke spiller med en kombinasjon av venstrehånda og siden av høyrehånda.

Vanskelig å forklare nøyaktig men få en dreven gitarist du kjenner til å vise deg greia så skjønner du det fort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.