Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

File band


Anbefalte innlegg

Synes ikke den videoen var så ille. Det er vel så at det er smart å feste gripebrettet på halsen først, og sørge for at den er rett og sånn, men hvis man har en flat diamantfil, vil man jo få justert en del med den metoden hvis man er forsiktig.

Jeg er ikke helt enig med Greener om at man nødvendigvis trenger så mye dyrt spesialverktøy for å forbedre en hals. Hvor "bra" sluttresultatet skal være har også noe med saken å gjøre. Det er ikke umulig å forbedre en hals selv om man ikke har en svær halsjig og spesialfiler for en liten formue.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker første gangen jeg så den fyren der. Første tanken som slo meg

var at en en vet faktisk ikke om vedkommende som fikser gitaren din

er sleggemekaniker eller en person som faktisk bryr seg.

Vil tro at han i sitt forrige liv underviste Kineserne i å bygge hi-end gitarer.

/...ellers enig i kommentaren om Expert Village videoene som i de fleste tilfeller er ufattelig dårlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke umulig å forbedre en hals selv om man ikke har en svær halsjig og spesialfiler for en liten formue.

Helt enig!

Det er sikkert lurest å gjøre planering etter at gripebrettet er fast på halsen og trussrod er noenlunde justert.

Jeg gjorde dette igår kveld faktisk, med en vanlig fil, ala det fyren i videoen bruker (men jeg tror jeg har litt finere teknikk enn ham..). Det er sykt viktig at filen er rett, og at man ikke legger for mye press på den mens man filer. Utover det er det bare å markere alle fretsene med tusj og file ivei til tusjen er vekk (:

Men husk at båndene må recrownes også, da kan det være kjekt med en dertil egnet fil.

Endret av HvitRavn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man følger den filmserien som Triology linker til. Enten så er det filmen etter den eller den etter der igjen. Der går han igjennom en rask og enkel måte å recrowne på. Som funker hvis man bare har gjort små forandringer på høyden på båndene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.