Web Analytics
Jump to content

Rack Effekter?

Birger75
 Share

Recommended Posts

Hei,

Jeg hadde for mange år siden en H3000 og en Lexicon pcm 81 i racket mitt. Dette var helt konge - i dag har jeg en gforce fra TC og det er helt greit, men det er ikke noen voldsom inspirasjonskilde, jeg syntes den er fin men jeg er ikke sånn fantastisk happy med den.

Jeg har derfor tenkt å skaffe meg en eventide igjen. Grunnen til det er at Eventide H3000 er den eneste effekt enheten jeg har fått helt bakoversveis av - både klang og delayer samt choruser var helt fantastiske på H3000.

Nå har jeg ikke fulgt så nøye med på alt som skjer på markedet - men jeg registrerer at eventide eclipse skal være bra osv. MEN:

Eventide Orville selges på ebay for nesten den samme prisen (ca 2000USD) ( ja det er myke penger) etter lang tid kommer jeg endelig til

spørsmålet: finnes det noen fx enheter til ca 15K norske som er bedre en eventide orville? eventuelt hva.

- B

Kjøp en Axe FX isteden, seriøst!

Jeg digger også gamle H3000, men Axe`n gjør mye mer bedre. (+at den switcher raskt, H3000 rekker du jo nesten å skifte strenger mellom patchchange på!)

Eclipse låter "renere" enn H3000 og ikke så varmt. Sikkert mye pga de gamle converterne i H3000.

Vet om flere som har blitt skuffet av Eclipse på gitar etter å ha hatt H3000..

tc G Force har jeg prøvd å bli venn med over lengre tid men jeg liker den ikke selv om jeg brukte den i mange år som en alt-i-ett løsning.

Den låter rett og slett litt kjedelig.

tc er liksom 2290, scf og 1210 :)

Kjøp en Axe FX isteden, seriøst!

Må slenge meg på den der ja, jeg har ikke eid en Eventide H3000, men jeg hadde en gforce tidligere og den låter bra den synes nå jeg, men etter jeg fikk Axe Fx'en....WOW. Denne låter bare helt fenomenalt bra og i tillegg så har den kanskje "verdens beste" amp-modeleringer også, veldig kjekt til studio bruk.

Det som er greia, er at jeg trenger egentlig ikke så kjapp bytting, jeg vil bare ha noe som låter veldig bra. Jeg syntes G-force er en fin ting, men den gir meg ikke så mye inspirasjon og er ikke så spennende å jobbe med. Den er mao veldig ordinær. Hadde H3000 D/DX før og den var en sak jeg likte godt.

Tror som Debris sier at H3000 konvertere låter veldig bra til gitar, lyden føles litt tightere og hottere på en bra måte?

Tror ikke Axe FX er helt greia for meg heller - da jeg har tenkt til å bruke det som outboard i et prosjektstudio i tillegg (usikker på hvordan axe fx er på vokal og trommer etc :) )

Uansett - jeg føler det blir en orville fra eventide :)

/b

Det som er greia, er at jeg trenger egentlig ikke så kjapp bytting, jeg vil bare ha noe som låter veldig bra. Jeg syntes G-force er en fin ting, men den gir meg ikke så mye inspirasjon og er ikke så spennende å jobbe med. Den er mao veldig ordinær. Hadde H3000 D/DX før og den var en sak jeg likte godt.

Tror som Debris sier at H3000 konvertere låter veldig bra til gitar, lyden føles litt tightere og hottere på en bra måte?

Tror ikke Axe FX er helt greia for meg heller - da jeg har tenkt til å bruke det som outboard i et prosjektstudio i tillegg (usikker på hvordan axe fx er på vokal og trommer etc :) )

Uansett - jeg føler det blir en orville fra eventide :)

/b

Sjekk litt rundt på nett, er mange som bruker Axe-FX på andre ting en gitar.

Effektene i den er i toppklassen og funker suverent på alle lydkilder, mer allsidig enn Eventide`n for sure :)

Edited by Debris

Sjekk litt rundt på nett, er mange som bruker Axe-FX på andre ting en gitar.

Effektene i den er i toppklassen og funker suverent på alle lydkilder, mer allsidig enn Eventide`n for sure :)

Lest mange steder at axe fx er fin på gitar, men at når man kjører eventide i 96Khz er den mye fetere i alle ledd....

jeg disser ikke axe fx, den har jo mange fine reviews, men.... jeg har mer tro på at eventide'n er mye råere på fx biten med ganske stor margin....

jeg er primært på utkikk etter overgangen mellom gitar/synth type ting. store pads og rare lyder. Gansje sikker på at det er flere rack med eventide dsp 7000/8000/orville en axe fx rundt hos de store "guttene"

Syntes komboen med sampler/synth og gitar fx virker ganske forlokkende....

- utfordringen er at det ikke er så mange som har disse tingene....

takk for tips angående axe-fx. ville du anbefalt den i forhold til hvilkensomhelst preamp? hvis du tenker kun på preamp biten?

Er tonen i den bedre en for ex triaxis fra mesa etc?

/b

Lest mange steder at axe fx er fin på gitar, men at når man kjører eventide i 96Khz er den mye fetere i alle ledd....

jeg disser ikke axe fx, den har jo mange fine reviews, men.... jeg har mer tro på at eventide'n er mye råere på fx biten med ganske stor margin....

jeg er primært på utkikk etter overgangen mellom gitar/synth type ting. store pads og rare lyder. Gansje sikker på at det er flere rack med eventide dsp 7000/8000/orville en axe fx rundt hos de store "guttene"

Syntes komboen med sampler/synth og gitar fx virker ganske forlokkende....

- utfordringen er at det ikke er så mange som har disse tingene....

takk for tips angående axe-fx. ville du anbefalt den i forhold til hvilkensomhelst preamp? hvis du tenker kun på preamp biten?

Er tonen i den bedre en for ex triaxis fra mesa etc?

/b

Hvis du ser på gitardiskusjons-forum rundt omkring så ser du jo at mange bytter ut Eventide til fordel for Axe til gitarbruk. (Studiobruk skal jeg ikke utale meg så mye om, men vet at noen digger klangen i den

for vokal siden man kan få en ganske nøytral, HIFI klar rev..Litt tc-aktig)

Axe FX er noe ganske nytt så det er ikke alle som har testa de enda.

Folk som Dweezil Zappa bruker jo Axe istedenfor den gamle megariggen sin på turne i Europa nå(Var jo bla Eventide i den riggen..)

Jeg har bare brukt Orville av de du nevner, men tar Axe over den anyday!

Axe FX Ultra har jo mye synthting så den er nok midt i blinken for deg.

Jeg har brukt Triaxis i mange år og Axe-FX knuser den på alle måter for meg.(Mer allsidig)

Gjorde A-B tester mot Triaxis når jeg hadde en her sist, og jeg kan få Axe`n til å låte helt likt!

Hvis du ser på gitardiskusjons-forum rundt omkring så ser du jo at mange bytter ut Eventide til fordel for Axe til gitarbruk. (Studiobruk skal jeg ikke utale meg så mye om, men vet at noen digger klangen i den

Folk som Dweezil Zappa bruker jo Axe istedenfor den gamle megariggen sin på turne i Europa nå(Var jo bla Eventide i den riggen..)

Jeg har brukt Triaxis i mange år og Axe-FX knuser den på alle måter for meg.(Mer allsidig)

Gjorde A-B tester mot Triaxis når jeg hadde en her sist, og jeg kan få Axe`n til å låte helt likt!

Dette høres jo veldig bra ut da - jeg kjøpte en orville på ebay på lørdag - så neste innkjøp må jeg kansje vurdere en axe fx.

Vet du om noe sted man kan teste en slik preamp i oslo området? Har eventuelt tenkt å bytte ut komboen med et rack oppsett... da er axe' noe som jeg skjønner burde testes ut.

Leste en del forum at mange syntes lyden i eventiden er mere luftig og har mye større dybde en axe-fx, dette gjalt spesielt når den kjøres i 96khz. Uansett jeg tror definitivt at axe fx er bra - sjekket litt på utube etc og det høres jo fint ut.

Er axe-fx ok å skru for å få den lyden man vil? eller er det masse tweeking og knotting for å få god-lyden?

/b

Dette høres jo veldig bra ut da - jeg kjøpte en orville på ebay på lørdag - så neste innkjøp må jeg kansje vurdere en axe fx.

Vet du om noe sted man kan teste en slik preamp i oslo området? Har eventuelt tenkt å bytte ut komboen med et rack oppsett... da er axe' noe som jeg skjønner burde testes ut.

Leste en del forum at mange syntes lyden i eventiden er mere luftig og har mye større dybde en axe-fx, dette gjalt spesielt når den kjøres i 96khz. Uansett jeg tror definitivt at axe fx er bra - sjekket litt på utube etc og det høres jo fint ut.

Er axe-fx ok å skru for å få den lyden man vil? eller er det masse tweeking og knotting for å få god-lyden?

/b

• 2 weeks later...

/b

Nå har jeg fått eventiden - og det er ganske sykt hva hvordan det låter. har bare bladd i presets samt justert litt på noen parametere osv. Om axe fx har noe som låter i nærheten av dette så må jeg si at prisen for en ultra er rasende billig.

Kort og godt eventide orville er det sykeste jeg noen gang har vært borti...

/b