Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Billig forsterker til hjemmebruk


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal kjøpe meg ny forsterker, men jeg syns det er litt for mye å velge i så det er litt vanskelig å bestemme seg... :ninja:

Så jeg trenger litt hjelp.

-Spiller mest rock og litt blues.

-Max pris 3000.

-Kjøper gjerne brukt.

-Skal brukes til en Ibanez rg350 DX

Har sett litt på Vox vt 30...men er det egentlig noe å satse på?

Syns liksom det virker litt ''jalla'' med alle de her effektene og det :ninja:

Håper på hjelp :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ampen er til hjemmebruk er Vox vt 30 et eminent valg. Ellers bruker jeg en Cube 30 som øvingsamp, og et digert "svin" med rør til gigs! Poenget med alle presets er at du kan konsentrere deg om å øve, slipper alt herket med oppvarming av rør, og effektbokser. Du kan spille litt i mens du venter på at potene koker, uten alle dikkedarier som ligger i "fullamps"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en vt 30 må være den ultimate øvingsamp for å ha hjemme. Har selv en vt 15 som jeg kjører gjennom ett 212 kabinett. Laget meg uttak og bryter for å slå av den innebygde høyttaleren.En fin ting med den nye vt serien er den styrkebryteren på baksiden(attenuator) som du kan redusere wattstyrken helt ned til 0,5 watt. Det gjør at det går å spille med mye gain uten å skremme vettet av de du bor sammen med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fin ting med den nye vt serien er den styrkebryteren på baksiden(attenuator) som du kan redusere wattstyrken helt ned til 0,5 watt. Det gjør at det går å spille med mye gain uten å skremme vettet av de du bor sammen med.

Hej, bara en fråga, varför har man en attenuator när det inte sitter rör i powerampen? Det finns väl mastervolym på förstärkaren så hur mycket gain man vill ha väljer man väl med gain-ratten och hur mycket volym man vill ha väljer man väl med mastervolym-ratten, eller? Jag vet att man använder attenuator på "riktiga" rörförstärkare för att man ska kunna få rören att jobba på en lägre volym men är det någon poäng när det inte sitter rör i powerampen? Alltså jag bara frågar :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Attenuatoren gjør ingenting nei. Det sitter ett rør i preampen, og det røret er jo ikke utsatt når man pumper ampen høyt uansett.

Eneste effekten jeg ser for meg at den har er å få transistorampen til å låte som grøt på lave volumnivåer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du venter til jeg har kjøpt meg ny amp, får du Valvekingen min for 3000kr. B)

Eller at du selger den til han nå med engang, lar være å kjøpe gitar - så har du råd til en skikkelig amp ;)

EDIT: til 3000kr ville jeg personlig gått for en brukt Valveking. Rør, spiller høyt nok i de fleste sammenheng og rør igjen ^^,

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.