Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Eddie.... ;)


Pål V

Anbefalte innlegg

Øh, nei. Her betaler du kanskje 10000 for en gitar og 190000 for et navn. (hadde det vært EVH sin faktiske gitar så hadde det kanskje vært verdt det som et samleobjekt, men aldri i livet som en replika)

Edit: sa jeg 10000? Nå som jeg har sett på gitaren ville jeg ikke gitt mer enn en tusenlapp maks for den.

Endret av orsvend
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så overprisa at ja, hjelp... Listepris på $25 000. Er dog en god stund siden denne ble sluppet.

Vil tippe at gitaren spiller som en gitar til 5000. Er jo begrensa hvor bra spillbarhet det får vært på en gitar som er laget for å spille som dritt. Er viden kjent at den originale ikke akkurat er verdens beste gitar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis denne prisen er "ekte".. (som sagt så har jeg ikke sett dette med mine egne øyne).. Hva som får de til å sette denne prisen da?.....

Det faktum at det finnes en egen gruppe mennesker som kalles "samlere" (må ikke forveksles med "musikere"). De liker å ha instrumenter som få/ingen andre har, slik at de kan sitte og se på dem gjennom beskyttende glass (gitarer skal ikke spilles på, må vite) og tenke "Yes! Jeg ble aldri rockestjerne, men jeg har ihvertfall en sjelden gitar". Disse menneskene er ikke opptatt av bruksverdi, men av samleverdi. Denne EVH-gitaren er laget spesielt for dette markedet. Det er uforståelig for 99% av oss at den kan koste så mye, men det finnes altså et marked for det meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om det finner bilsamlere som ville kjøpt en bil ferdigkræsja fra fabrikken......
Eksakt kopi av bilen xxx vant xxx i, slik den var når løpet var ferdig? Hmm, nei, tror dette er nokså spesielt for gitarverdenen.

Får jo tross alt bukser som er ferdigslitte, og av den grunn koster mer, så skal ikke si noe på akkurat det, men det er pussig dette med samlerverdi.

Er jo ikke slik at disse samlerne taper 190000 kr heller, for de har en tendens til å øke ganske greit i verdi, selv om man tar inflasjon osv. med i beregningen.

Når det først er sånn, så er det kanskje ikke så merkelig at man tar del i det, men hvorfor det er sånn i utgangspunktet er for meg litt merkelig.

Endret av Innos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lover deg, gi meg en strat så skal jeg føkke den opp for deg, så selger vi den for 200 000 og ser om noen vil ha den. Jeg er jo minst like kul som EVH, så bør ikke være så altfor vanskelig...? :unsure:

I'm all in!

...... Vi går for 500.000,-!!! Så er vi sikker på å få sjeik Abdul sin oppmerksomhet også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil man ha en sånn kan man jo bare kjøpe en squaier eller noe, bytte PU, sette på Floyd Rose og male den, så har man EVH gitar til en brøktel av prisen!...

Får akkurat samme resultatet også. Derfor folk kjøper seg slitte Fendere som ikke er basert på noe spesielt, men som likevel koster 10-15.000,- mer enn hva fornuften skulle tilsi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.