Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva er dette for ulyd?


denyeverything

Anbefalte innlegg

Jada...

Her har jeg laget et backingtrack og improvisert litt på gitar OG bass... Bass er jeg ikke noe god på, men her er ikke gitaren så bra heller så det jevner seg ut :lol: *host* men med litt arbeid så tror jeg kanskje det kan bli bra.

EDIT: Ny og forbedret(?) versjon:

Link

Endret av denyeverything
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler jeg har bommet totalt hvis det er det du synes det er naturlig å sammenligne med..:D

Bassen skulle ikke være direkte vanskelig å høre, nesten halvparten av det jeg spiller er bass. Problemet er vel at jeg spiller gitar på bassen... du skjønner hva jeg mener.

EDIT: For å utdype bittelitt; jeg har alltid tenkt "kan jeg spille gitar kan jeg spille bass. det er bare litt tykkere strenger" jeg tok alvorlig feil. Jeg har bass, jeg spiller bass, men jeg kan IKKE spille bass. Artig instrument er det uansett :rolleyes:

Endret av denyeverything
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart. Må øve på mer på det B)

Tapping kan være fantastisk. Jeg har til dags dato aldri kimset av tapping, men for min egen del er det stort sett nok å forholde seg til fire stive gammelmannsfingre på gripebrettet...

Anyhow:

EDIT: eller er det en slags jakke? Beats the hell out of me, men tappingen er det ikke noe å si på

Endret av denyeverything
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forumet som helhet er ganske slappe til å gi hverandre tilbakemeldinger, synes jeg.

Jeg har hørt, og siden du er gitargud, skal jeg ikke si noe om gitarspillingen, ut over at jeg liker det.

Når det gjelder bass- spillingen, er det tight, fint og rent. I den grad at man kan tro at det er programmert bass. Når du spiller gitar, lager du en del lyder som kan sammenlignes som "ghostnotes" på trommer. Det gjør man også på på bass, men disse mangler her. Det er faktisk for stramt. La meg si det slik, jeg kan høre at det er en gitarist som spiller bass.. Bassister lager også strengelyder, døde toner og slikt. Det at resten av kompet er litt "autokomp- preget", forsterker inntrykket. Likte den biten med bare bass og gitar. Det funket.

Det er klang på bassen på solopartiet. Det er greit nok, men hvis det er det på hele sporet, fjern klangen på resten.

Til slutt- artig låt, altså. Bassen høres godt. Det er bare Euphors papphøyttalere som ikke henger med. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.