Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson Explorer?


blackstrat91

Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg har tenkt meg ny gitar etterhvert og har forelsket meg i Explorer type gitar. Jeg har sneket litt rundt på nettet og har funnet ut at explorerene som Gibson lagde på midten av 80'tallet var lekre. Det er de modellene uten plekterbrett vi snakker om. Jeg fant noen på ebay der det sto Explorer (James Hetfield type) bla bla bla... men hva er egentlig en realistisk pris på disse gitarene? noen som eier eller har noen erfaringer?

Mvh Steffen Spjeld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Heisann. Jeg har tenkt meg ny gitar etterhvert og har forelsket meg i Explorer type gitar. Jeg har sneket litt rundt på nettet og har funnet ut at explorerene som Gibson lagde på midten av 80'tallet var lekre. Det er de modellene uten plekterbrett vi snakker om. Jeg fant noen på ebay der det sto Explorer (James Hetfield type) bla bla bla... men hva er egentlig en realistisk pris på disse gitarene? noen som eier eller har noen erfaringer?

Mvh Steffen Spjeld

Jeg vet ikke hva en fornuftig pris er på disse, men jeg har en explorer fra 96 og den hadde en listepris på 14000 ny da jeg kjøpte den. Skamfet gitar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva en fornuftig pris er på disse, men jeg har en explorer fra 96 og den hadde en listepris på 14000 ny da jeg kjøpte den. Skamfet gitar.

Hehe Tviler ikke. Har prøvd de gamle Esp MX explorerne.. de som har samme form som Gibson.... herre for en gitar... hadde jeg hatt 3500 dollar hadde jeg lett kjøpt en på Ebay.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ESP MX og Gibson Explorer har ikke samme form, det er en liten forskjell :)

Hvis du ser etter en Gibson Explorer Reissue '84(Den som Hetfield brukte) så ligger vel de på sånn ca. $1200 lett brukt, da det ble laget 400 av disse for rundt 2 år siden.

Men hvis du finner en ekte Explorer fra 84, så kommer det vel an på hvor slitt og ødelagt den er. Vanskelig å si pris der..

Endret av Haakenstad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ESP MX og Gibson Explorer har ikke samme form, det er en liten forskjell :)

Hvis du ser etter en Gibson Explorer Reissue '84(Den som Hetfield brukte) så ligger vel de på sånn ca. $1200 lett brukt, da det ble laget 400 av disse for rundt 2 år siden.

Men hvis du finner en ekte Explorer fra 84, så kommer det vel an på hvor slitt og ødelagt den er. Vanskelig å si pris der..

Fant en fra 84 som var lakkert på nytt osv.. de sku ha 3000 dollar for den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre gitaristen i bandet mitt har en ganske feit Gibson Explorer Pro i trans black finish. Låter fett den.

Han ga vel rundt 14k for den ny.

EDIT: at de lakkerte den, er et indikasjon på hvor slitt den må ha vært. Ville ikke gitt $3000 for en slik gitar.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3000 dollar? Du får faen meg en ny ESP MX-250 for det da :P

hehe faktisk ikke... lå to strøkne ESP MX 250 på Ebay for noen dager siden... de gikk for 3500 dollar... sykt...

Men jeg har også tatt en edwards explorer i vurdering... men mange sier at de låter plastikk.. men jeg vil definitivt prøve en tilsvarende gitatr før jeg kjøper en.... av erfaring så er det lurt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe faktisk ikke... lå to strøkne ESP MX 250 på Ebay for noen dager siden... de gikk for 3500 dollar... sykt...

Men jeg har også tatt en edwards explorer i vurdering... men mange sier at de låter plastikk.. men jeg vil definitivt prøve en tilsvarende gitatr før jeg kjøper en.... av erfaring så er det lurt...

Det er fra eBay :P

Hvis du bestiller rett fra Custom Shop'en i Japan så betaler du hvertfall rundt $2500. Men det var hvertfall før, tror de har slutta med produksjonen av de..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fra eBay :P

Hvis du bestiller rett fra Custom Shop'en i Japan så betaler du hvertfall rundt $2500. Men det var hvertfall før, tror de har slutta med produksjonen av de..

Jepp... søkte på ESP og fikk følgende melding: As for 2009 This product is discontiued.

Kjipe greier... for nå blir jo de gitarene etterspurt som bare det... går jo for det dobbelte av det de egentlig er verdt... skulle fått tak i James i Oslo den 17 Juni når jeg ska på konserten å spurt han hvor mye han sku ha for en av sine :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.