Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

PRS til metal


mac_gyver

Anbefalte innlegg

Så hvis jeg lærer meg å spille jazz så kan jeg si at jeg er en bedre musiker enn en som ikke kan det?

ha ha ha...

I stor grad, ja. Da det kreves en ekstrem teoretisk forståelse.

Men, noe av poenget med jazz er jo det at man aldri blir helt utlært, så om du hører en vellykket jazzmusiker,

har han høyst sannsynlig levd gjennom et lite helvete med teori, gehør og notelære. Og når man da i tillegg har

egenskapene i praksis vil jeg vell kalle denne musikeren for en bedre musiker enn mange andre :)

(selvom "bedre" er utrolig dårlig utrykk å bruke når man skal beskrive noe/noen.)

Men, da det er sagt kan jeg vell si at musikere (uansett sjanger) som blir ansett som flinke, både i studio og live, sjelden blir svette i nakken av å spille en jazz-standard.

-PRS kan brukes til alt, funk, blues, rock, metall, jazz, country alt :)

-E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

En liten of topic-kommentar til det Einar skriver:

Jeg vil si at det alle er gode egenskaper, men vi lkanskje presisere det som en god, teknisk musiker. Det finnes mange gode musikere som har laget utrolig musikk uten å kunne mye teori, dette er ikke noe jeg trenger å opplyse om. Musikk blir ikke "mer verdt" av å være mer teknisk avansert, den bli bare annerledes. Musikk er noe man hører på, høres det bra ut, er det bra. Or some shit like that... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa, men poenget var liksom samspillet mellom musikere og musikk. Tror ikke f.eks. Sex Pistols hadde hørtes bedre ut hvis de hadde vært flinkere tekniske musikere (ikke for det, de var veldig tighte). Men vi sporer vel egentlig av tråden nå, så skal gi meg :)

PRS funker fint til metall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.