GalRompe Skrevet Mai 31, 2004 Share Skrevet Mai 31, 2004 Becker og Holdsworth har en del kult. Johnson også, egentlig. Gambale er jo viden kjent, men jeg har ikke hørt ham spille så meget. jezz Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aiwass Skrevet Mai 31, 2004 Share Skrevet Mai 31, 2004 Holdsworth er praktisk talt Gud på gitar. INGEN andre idag, og da mener jeg ikke bare gitarister, kan improvisere som ham. Det er helt motbydelig hvor god han er, og mengden teori som ligger bak alt han spiller er helt vanvittig. Han er f*aen meg ikke menneskelig... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
+The Euphor Skrevet Mai 31, 2004 Share Skrevet Mai 31, 2004 Er det ikke Holdsworth som ikke er så sterk på teori? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aiwass Skrevet Mai 31, 2004 Share Skrevet Mai 31, 2004 Er det ikke Holdsworth som ikke er så sterk på teori?Tviler jeg på. Han kan flere skalaer enn noen annen, og måten han bruker jazzteori på i soloene sine er så avansert at jeg nekter å tro at fyren ikke har et solid grep om alt som er av teori.Han er derimot ikke særlig god til å lære bort begrepene han bruker. Instruksjonsvideoen hans er notorisk kjent som en av de verste lærevideoene noensinne. Mye bra gitarspill, men elendig pedagogikk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nilsefix Skrevet Mai 31, 2004 Share Skrevet Mai 31, 2004 aiwass : halvparten av den lista der er ting jeg ikke ser på som musikk engang .. Men for all del.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gitarfreaken Skrevet September 4, 2004 Share Skrevet September 4, 2004 Kjedelig. Samma hvor teknikk man har da. Det skal jo være fint, tøft å høre på. ZzzzzzzzzzzzzZZZzzzz Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Emperoar Skrevet September 5, 2004 Share Skrevet September 5, 2004 Han kanadiern spiller jo ikke skala opp og ned da . Men han spiller jo ikke ting han har lagd sjøl .Kanskje det er skala oppned når han gjør det. Poenget er at sjel er det ALLER VIKTIGSTE i musikk generelt.Det er en del på musikklinja der jeg går , som ikke har skjønt at musikk er mye med følelser og gjøre , og spiller bare musikken rett fra blekka , det blir så feil. Man må lissom binde seg litt til musikken man skal spille..Men nå spiller han jo DT da , og det er jo så sterilt at det ekke lov ..NilsefixÅ herregud. Spar meg for den "jeg går på musikklinja og der har jeg blitt hjernevaska til de grader". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Emperoar Skrevet September 5, 2004 Share Skrevet September 5, 2004 Og merker meg også at med en gang det dukker opp en gitarist som er teknisk god og kjap, så går dere i forsvarsposisjon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerA Skrevet September 5, 2004 Share Skrevet September 5, 2004 For min del er det naturlig, ettersom jeg ikke er så veldig glad i noen sånne sports-gitarister. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
+The Euphor Skrevet September 5, 2004 Share Skrevet September 5, 2004 Du ser for deg at de sitter der med stoppeklokke og stadig prøver å spille kjappere. "Hei! Jeg fikk inn to toner til på minuttet!"Jeg ser for meg deg der du sitter med røkelse og spiller en tone, med vibrato. "Mmmm... En tone nærmere Nirvana.":roll: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Faktor Skrevet September 5, 2004 Share Skrevet September 5, 2004 Så er spørsmålet, hvis en av disse "flinkisgitaristene" tar et velkjent solofiolin stykke og overfører det til gitar, er det da følelsesløs wank? Du har solofiolinister som bare reproduserer men som utmerkes på grunn av deres evne til å tolke innenfor rammene som er gitt. Hvorfor kan ikke samme anerkjennelse gies til gitarister? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peri Skrevet September 6, 2004 Share Skrevet September 6, 2004 Godt poeng.En viss forskjell ligger rett og slett i det at gitaristen som spiller det fiolinstykket trolig holder et langt lavere nivå en filolinisten.En Solofiolinist er trolig den beste av flere millioner fiolinister. Han har øvd 5-6 timer hver dag siden han var fire år. Men enda mer viktig: Det stykket har han spilt så mye, og arbeidet så mye med, at det har kommet under huden hans. Det dreier seg ikke bare om å kunne spille det i tempo. Han har tenkt gjennom hver eneste tone han spiller, og hvordan han skal frasere det. Men det viktigste er at han evner å gå inn i musikken. Det er det som skiller en stjernesolist fra en dårlig solist. Og det er det som skiller en god fiolinist fra en god sportsgitarist.I de fleste tilfeller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå