Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

En liten kanadier på gitar...


Petrucci

Anbefalte innlegg

Fikk endret innlegget mitt så det ble mer forståelig.

Tror du burde ta en bedre titt på Hendrix-videoer Yngtchie. Ser ikke ut som han demper så mye med høyrehånda. Hva skulle han egentlig dempe med når han spiller med tennene? Tunga? Nesa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 116
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fikk endret innlegget mitt så det ble mer forståelig.

Tror du burde ta en bedre titt på Hendrix-videoer Yngtchie. Ser ikke ut som han demper så mye med høyrehånda. Hva skulle han egentlig dempe med når han spiller med tennene? Tunga? Nesa?

Hvor ofte spilte han med tennene? En brøkdel av en konsert, der har du svaret.

Dessuten så har ikke Hendrix noe med dette å gjøre. Du stiller spørsmål ved teknikken til shreddere, og jeg svarer. Hvorfor drar du plutselig Hendrix inn i dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var du som trakk inn at Hendrix dempet med høyrehånda som alle andre. Sitter og ser på mange Hendrix-videoer nå. Ser ikke at han demper med høyrehånda noen gang. Du tar fulstendig feil. Høyrehånda er jo overalt, svinger og står i med høyrearmen. Kan være han legger hånda inntil noen få ganger. Demper ellers med tommelen på venstrehånda.

Etter min mening en veldig spesiell og god teknikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele denne greia startet med at jeg skrev at dette også var en teknisk greie som var veldig vanskelig. Det ble tidligere skrevet at Hendrix ikke hadde så god teknikk som dagens gutter. Han har en annen teknikk, men den er søren meg ganske vanskelig den og har jeg nettopp funnet ut etter å ha måttet titte litt på videoer for å bekrefte mine antakelser. Hvis Jimi hadde levd videre er jeg sikker på at han hadde utviklet teknikken sin enda mer og vært en enda større helt. Noe Jeff Beck har gjort og han har en utrolig avansert teknikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er forresten ikke bare tommel tommelgutta demper med. Marty Friedman demper hverken med tommel eller høyrehånda. Han demper når han bender med pekefinger på en vanskelig måte. Prøv og se selv.

Bare for å få det oppklart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hugo..du har misforstått hele gamet!

Man bør ikke ha god gudelig teknikk for å være en god gitarist. Teknikk går på ren fysikk, mens musikk går på følelser og estetikk.

Men det er bare slik at gitargudene ofte har en sabla god teknikk også. Hmmm... For et sammentreff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mange tilfeller har selvfølgelig de gode gitaristene også bra teknikk.

Men la oss f.eks. ta for oss Rusty Cooley. Enormt bra teknikk, ingen tvil. Men la oss sammenligne han med Eric Clapton. Rusty har overlegen teknikk, men hvem er den beste musikeren av de to?

Svaret burde være klart for de fleste..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en fan av David Gilmour. Han har ikke noen storartet teknikk tror jeg. Men jeg liker også mange gitarister med spesiell og vanskelig teknikk. Begge deler syns jeg er spennende og viktig for meg som gitarinteressert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men la oss f.eks. ta for oss Rusty Cooley. Enormt bra teknikk, ingen tvil. Men la oss sammenligne han med Eric Clapton. Rusty har overlegen teknikk, men hvem er den beste musikeren av de to?

Svaret burde være klart for de fleste..

Helt enig, dagens shreddere kan ikke måle seg med de virkelig store.

Men Hugo, du sier at man ikke trenger god teknikk for å spille fort, og jeg sier at det ikke er tilfellet. Hvorfor må du krangle om dette? Jeg har nok kjennskap til alle mulige shreddere, og vet hva jeg snakker om. Tro meg, det kreves enormt mye å spille som de gitaristene gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Hugo, du sier at man ikke trenger god teknikk for å spille fort, og jeg sier at det ikke er tilfellet. Hvorfor må du krangle om dette? Jeg har nok kjennskap til alle mulige shreddere, og vet hva jeg snakker om. Tro meg, det kreves enormt mye å spille som de gitaristene gjør.

Spille fort er en av mange teknikker og det kreves mye trening for å oppnå ønsket hastighet. Har ikke sagt at man ikke trenger god teknikk for å være en shredder. Men jeg har kanskje vært litt slurvete med begrepene. Sa shredder og da forbinder man jo det med de ypperste av "raske" gitarspillere. Mente vel veldig raske gitarspillere (hverdagslige shreddere :D ) som fungerer til å spille fort, men ikke stort mer. Og glorifiseringen av shredderteknikk til sammenlikning med de gamle gode gutta (nye gode gutter også for den saks skyld). Avansert teknikk også der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo flott. Storartet argumentasjon.

Bare opphisset pissprat i mangel av noen gode argumenter. Hvilke vidder? Du har vel egentlig ikke peiling på hva jeg prater om.

Kan ikke heller du takke for deg hvis du ikke kan gjøre noe annet enn å taste hissigt rundt på tastaturet. Utrolig ubehagelig innstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spille fort er en av mange teknikker og det kreves mye trening for å oppnå ønsket hastighet. Har ikke sagt at man ikke trenger god teknikk for å være en shredder. Men jeg har kanskje vært litt slurvete med begrepene. Sa shredder og da forbinder man jo det med de ypperste av "raske" gitarspillere. Mente vel veldig raske gitarspillere (hverdagslige shreddere :D ) som fungerer til å spille fort, men ikke stort mer. Og glorifiseringen av shredderteknikk til sammenlikning med de gamle gode gutta (nye gode gutter også for den saks skyld). Avansert teknikk også der.

Okay, det virker som du ikke vet hva du snakker om her...

Kan du nevne noen av disse shredderne du har hørt? Jeg har veldig lyst til å høre hvem av dem som ikke er teknisk dyktige, og som bare kan shredde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.