Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

En liten kanadier på gitar...


Petrucci

Anbefalte innlegg

Mye av det du sier der er sant nok det' date=' men å dra det så lang som å si at Dream Theater er sterilt tyder jo på at du ikke kan ha hørt mye DT. Påstår du at Petrucci ikke spiller med sjel ? Er så mye der med fell, flow og groove at jeg får frysninger på ryggen :)[/quote']

Hørt Massevis av DT jeg .. Men jeg ser fortsatt på Petrucci som en type "læregutt" som har MYE igjen å få med seg i spillinga si . Syntes han mangler veldig mange kvaliteter..

Men han riffer jævli bra da!!

Nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 116
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Og det bra med denne gutten var?

"Fy [sensurert]' date=' jeg spiller fort som [sensurert'] ass, og det er ikke melodi til ti øre i det jeg spiller, men det driter jeg i".

Så på et par av videoene, holdt så å si på sovne, det er ikke noe sjel i det som Nilsefix sier, og uten noe melodi så mener jeg det bare blir meningsløs drodling uansett hvor fort det går.

Blir nesten for dumt å kommentere denne... Hallo ! gutten er bare 16 år gammel oki ? Meget dyktig til å være i den alderen da...

Ok, kaller du meg meget dyktig også hvis jeg sitter hele sommerferien til jeg kan drodle meningsløst like fort som ham? :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye av det du sier der er sant nok det' date=' men å dra det så lang som å si at Dream Theater er sterilt tyder jo på at du ikke kan ha hørt mye DT. Påstår du at Petrucci ikke spiller med sjel ? Er så mye der med fell' date=' flow og groove at jeg får frysninger på ryggen :)[/quote'']

Hørt Massevis av DT jeg .. Men jeg ser fortsatt på Petrucci som en type "læregutt" som har MYE igjen å få med seg i spillinga si . Syntes han mangler veldig mange kvaliteter..

Men han riffer jævli bra da!!

Nilsefix

Der kunne vi ikke vært mer ueninge. Jeg ser på Petrucci som en KOMPLETT gitarist. Klart alle har litt finpuss å rette på her og der, men jeg respekterer seff. at andre har en annen mening en meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det bra med denne gutten var?

"Fy [sensurert]' date=' jeg spiller fort som [sensurert'] ass, og det er ikke melodi til ti øre i det jeg spiller, men det driter jeg i".

Så på et par av videoene, holdt så å si på sovne, det er ikke noe sjel i det som Nilsefix sier, og uten noe melodi så mener jeg det bare blir meningsløs drodling uansett hvor fort det går.

Blir nesten for dumt å kommentere denne... Hallo ! gutten er bare 16 år gammel oki ? Meget dyktig til å være i den alderen da...

Ok, kaller du meg meget dyktig også hvis jeg sitter hele sommerferien til jeg kan drodle meningsløst like fort som ham? :mrgreen:

Må nok mer enn en liten sommerferie til for å lære å spille det der ja.. :wink: "Meningsløst" får bli dine ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha sett teknikken hans tror jeg nok i grunnen det er farten det i bunn og grunn skal stå på, lille venn.

Menmen, Arne Nordheim's "musikk" fenger meg omtrent like mye som å sitte å spille fort-fort, så jeg tror jeg bruker ferien på å skrive noen sanger i stedet jeg!

Og så blir alle glade og har en god sommer! (med eller uten wanking) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes folk rett og slett er litt kjappe med å konkludere med at noen mangler feel fordi de kan spille kjapt...For å si det sånn: Veldig musikalske personer som øver mye kan ikke unngå å utvikle bra teknikk. Og veldig musikalske personer klarer også å gjøre musikk ut av det de spiller. Som oftest. Men bra teknikk kan være så mangt. Hva om en gitarist bruker nesten all sin tid på å øve komp? Om han øver fem timer komp om dagen. Da tror jeg sjansene er store for at få vil klage på dårlig feeling i spillinga...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men 15 år har ikke noe å si. HAr han spilt siden han var 7 så er det jo ett fett det liksom..

Nja, når man er 7 så er jo hendene og fysikken ikke helt utviklet, så det er nok vanskeligere å lære teknikk når man er så ung. Dessuten så er det jo tvilsomt at han øvde masse på det han spiller nå den gangen, det gikk nok mer på grep og lignende.

Men han var god rent teknisk, han har bare et stykke igjen når det gjelder alt det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Integrum, som mottaker misforstod du budskapet jeg som sender sendte. Mulig budskapet var dårlig formet for deg, men i hovedtrekk kan jeg si at Nilsefix plukket den fint opp. No biggie!

Hva man kan som 15-åring er bedre enn hva man ikke kan.

Sofus Antabus: Øv en hel sommer, hadde vært morsomt å se hvor kjapt du kunne spilt etter noen måneders kraftig øving. Tror kanskje du hadde blitt litt skuffet... ;) Men det står på min regning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yngtchi: Husk at man lærer raskere når man er yngre da..det er smart å tenke på.

Klart det, men så kommer mye an på hvor motivert man er og hva man øver på.

Men jeg tror at denne karen kan bli ganske god med tiden, jeg har hørt mye verre fra sånne karer. Han har jo teknikken på plass, resten kommer med tid og erfaring. Selvfølgelig, han bør jo lytte til annet enn bare Shred og Prog Metal hvis han vil utvikle seg som gitarist. Det verste som finnes er jo sånne drittunger som ikke hører på annet enn shred og prater dritt om virkelige gitarister.

Husker jeg traff på en kis som mente at en gitarist bare trengte et par måneder for å overgå Hendrix. Tok han aldri alvorlig etter det, som du kanskje kan skjønne. :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe .. nei , men da tenker de ut fra teknikk . Idiotiske folk . det er fortsatt usant , men teknisk var jo ikke Hendrix like god som gutta nå for tida, selvom han var det på den tida :P hahaha .. dårlig setning . glem det egentlig ..

kort sagt : enig med knopfler

Nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.