Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

En liten kanadier på gitar...


Petrucci

Anbefalte innlegg

  • Svar 116
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Eh' date=' står kontakten i? Mener du å si at du kunne spilt Metropolis eller UAGM partiene med mer feel? Eller kan forklare hvordan det skal gjøres?[/quote']

Nå drar du dette over på et eprsonlig plan, og det syns jeg vi godt kan holde osss unna i slike diskusjoner, da det ofte gjør at ting sporer av.

Men hvis det er så viktig: Ja, gutten er mye bedre enn meg.

Selvom han er bedre enn meg, bør jeg da ha rett til å si at jeg ikke syns det var bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar ikke SÅ lang tid å jobbe deg opp fra en fin teknikk til en sånn runke-greie som han . Det er fortere gjort enn de fleste gjør. Det han har igjen å gjøre til å bli en god gitarist er et MYE større stykke jobb enn det man har foran seg om man er ok og vil bli som han i kjapphet . For han der må jobbe med vibrato , tone generelt igrunn , frasering og time .. Det er så sinnnsykt vanskelig å forandre på ..

Og , sjel da, det kan han vel nesten ikke ØVE direkte på ..

Nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kanadiern spiller jo ikke skala opp og ned da . Men han spiller jo ikke ting han har lagd sjøl .Kanskje det er skala oppned når han gjør det. Poenget er at sjel er det ALLER VIKTIGSTE i musikk generelt.

Det er en del på musikklinja der jeg går , som ikke har skjønt at musikk er mye med følelser og gjøre , og spiller bare musikken rett fra blekka , det blir så feil. Man må lissom binde seg litt til musikken man skal spille..

Men nå spiller han jo DT da , og det er jo så sterilt at det ekke lov ..

Nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det bra med denne gutten var?

"Fy faen, jeg spiller fort som faen ass, og det er ikke melodi til ti øre i det jeg spiller, men det driter jeg i".

Så på et par av videoene, holdt så å si på sovne, det er ikke noe sjel i det som Nilsefix sier, og uten noe melodi så mener jeg det bare blir meningsløs drodling uansett hvor fort det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kanadiern spiller jo ikke skala opp og ned da . Men han spiller jo ikke ting han har lagd sjøl .Kanskje det er skala oppned når han gjør det. Poenget er at sjel er det ALLER VIKTIGSTE i musikk generelt.

Det er en del på musikklinja der jeg går ' date=' som ikke har skjønt at musikk er mye med følelser og gjøre , og spiller bare musikken rett fra blekka , det blir så feil. Man må lissom binde seg litt til musikken man skal spille..

Men nå spiller han jo DT da , og det er jo så sterilt at det ekke lov ..

Nilsefix[/quote']

Mye av det du sier der er sant nok det, men å dra det så lang som å si at Dream Theater er sterilt tyder jo på at du ikke kan ha hørt mye DT. Påstår du at Petrucci ikke spiller med sjel ? Er så mye der med feel, flow og groove at jeg får frysninger på ryggen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det bra med denne gutten var?

"Fy [sensurert]' date=' jeg spiller fort som [sensurert'] ass, og det er ikke melodi til ti øre i det jeg spiller, men det driter jeg i".

Så på et par av videoene, holdt så å si på sovne, det er ikke noe sjel i det som Nilsefix sier, og uten noe melodi så mener jeg det bare blir meningsløs drodling uansett hvor fort det går.

Blir nesten for dumt å kommentere denne... Hallo ! gutten er bare 16 år gammel oki ? Meget dyktig til å være i den alderen da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.