Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Strømforsyning! hva anbefales?


Konnis

Anbefalte innlegg

Siden du først skal invistere i strømforsyning så kan det være greit å kanskje gå opp til en Trex Fueltank som har mulighet for 12V også. Da er du mer sikret i fremtiden ang hvordan pedaler du vil ha, i tillegg til at den leverer mer strøm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

finnes det noen sånne som støtter 18V?

eller er det noen mulighet for å få 18 volt utav en tu2 hvis jeg tar 2 av kontaktene til en?(om noen skjønner hva jeg mener her)

TU2 og 18 Volt kan du glemme....

Det er bare en strømutgang på TU2, og du må bruke en daisy-chain kabel videre, 9 Volt til alle på kjeden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk litt på følgende:

1. Isolering: Noen pedaler forårsaker støy i hele kjeden dersom de ikke står alene på en isolert utgang. Hvilke pedaler som støyer finner du stort sett bare ut ved å prøve. Dette er vanligere enn mange tror, da mange ikke tenker over det og antar at støyen kommer fra ampen, vrengpedalen e.l. Jeg har selv opplevd dette med flere pedaler når jeg ikke hadde isolerte utganger på strømforsyningen.

2. Kraft: Klarer strømforsyningen å levere nok kraft (målt i ma) til å drive pedalene dine? Digitale pedaler krever en del. Dette er som oftest ikke noe problem om strømforsyningen IKKE har isolerte utganger, da den typisk kan levere så mye som 1000ma totalt, uavhengig av hvor mye hver utgang trekker. Har den derimot isolerte utganger, kan du få problemer. Da kan en utgang gjerne levere maks 100ma, men du ønsker å bruke en digital delay som trekker 200ma. Da må du forgreine utganger for å øke kapasiteten. Faenskap.

3. Trenger du strøm som ikke er "Boss-standard"? Mange pedaler krever annen spenning enn 9V, noen krever AC istedet for DC, noen krever annen polaritet på pluggen osv. Noen produsenter elsker å kombinere disse for å gjøre livet ditt mest mulig jævlig. Electro-Harmonix er en av de produsentene som ikke er glad i kunder, og har dermed all verdens rare strømkrav på pedalene sine i tillegg til at mange av dem lager støy om de ikke står på en isolert utgang. Mofos!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.