Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Har noen prøvd Skull Strings?


rocktrond

Anbefalte innlegg

Som alle sikkert har fått med seg nå driver jeg og starter gitarsjappe. Her vil du får kjøpt D'Addario og Ernie Ball strenger til knallbra priser. Men jeg lurer på om jeg burde prøve å ta inn Skull Strings. På "papiret" virker de jo lovende, men er det noen her som har prøvd dem og kan komme med objektive og subjektive betraktninger om dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har skull strings på en av gitarene mine, og har ingenting hverken positivt eller negativt å si om dem. helt ok strenger. jeg syns de ble litt daffe i tonen fort, men det kan jo være at jeg bare har blitt bortskjemt av varigheten til elexir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker skull strings 13-62 + 10e på sjustrengeren og samme sett (Barytone) på Stagemasteren. Syns de er helt ok, men nyfølelsen og de ekstreme overtonene på åpne strenger forsvinner etter rundt 15-20 timer spilling hos meg. Selv etter rengjøring er den sære karakteristikken vekke, men de er fortsatt veldig brukbare.

Jeg har handlet flere sett av disse hos sound1.no, men om du også tar inn disse, så har du en kjøper her i hvert fall.

Det jeg mener som skiller skull strings fra andre er de lave strengene som gir en veldig god metallisk klang, men jeg har ikke prøvd så stort annet enn ghs, d'addario og ernie ball.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har testet Skull Strings på min Les Paul, og jeg likte dem ikke. Det er mulig det var noe rart med de jeg hadde, men de hadde en helt forferdelig "ru" overflate, og lyden ble ganske blass etter kort tid.

Det bør nevnes at jeg er en Elixir tilhenger, og de strengene er rimelig "glatte" og holder seg klare og fine både lenge og vel.

Men det var artig med 013 i standard tunig ja ;-) Fet lyd, så lenge det varte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lenge til Powerguitar.no åpner?

Virker som det blir en fet sjappe.

Satser på lansering av nettside i løpet av neste uke - dog i en litt amputert form, så får utfyllende innhold komme etter hvert. Selve butikken åpner så snart jeg får inn de første varene i løpet av Juni. Butikken blir i Kristiansund, til å begynne med i en liten del av lokalet til Vintagegitar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på lansering av nettside i løpet av neste uke - dog i en litt amputert form, så får utfyllende innhold komme etter hvert. Selve butikken åpner så snart jeg får inn de første varene i løpet av Juni. Butikken blir i Kristiansund, til å begynne med i en liten del av lokalet til Vintagegitar.

Skal du bare selge gitar rekvesita eller skal du selge gitarer også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.