Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Jeg vil bygge et pedalbrett!


Konnis

Anbefalte innlegg

Etter å ha sett den tråden fra vintagegitar så vet jeg hvordan jeg ville gjort det. Jeg ville gjort som du tenkte med henglsene Konnis. Men istedetfor å lage brettet i bunnen hvor du får en høy kant rundt. Så hadde jeg laget det i lokket. Og brukt kofferten opp ned. SÅ tar du av bunnen/toppen og har brettet klart til bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Etter å ha sett den tråden fra vintagegitar så vet jeg hvordan jeg ville gjort det. Jeg ville gjort som du tenkte med henglsene Konnis. Men istedetfor å lage brettet i bunnen hvor du får en høy kant rundt. Så hadde jeg laget det i lokket. Og brukt kofferten opp ned. SÅ tar du av bunnen/toppen og har brettet klart til bruk.

Var jo det som var planen min fra starten av. Men virker som det blir et helvete å fjerne disse popnaglene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare og borre midt i på ene siden(antageligvis er et ett hull der?) også til slutt vil den ene mothaken løssne så du kan dra ut popnagla andre veien igjen. Batteri dritt og ett stålbor etc funker fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer å bare kjøpe et Tonetrunk nå, ja. Ser at man får et ToneTrunk 55 for 896kr med bag på Musikkbørsen.

Men! Iogmed at vi blir ferdig med muntlig eksamen såpass tidlig som vi blir, skal jeg spørre sløydlæreren min om jeg kan bruke litt tid på sløyden fram mot sommeren (etter onsdag) til å bygge meg et pedalbrett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kassene fra Biltema har ikke popnagler, men noe annet skrot. Det er ikke noe problem å få de ut. Det å løse slike problemer, krever trening, og dette problemet er ikke det vanskeligste.

For å være brutal- finner du ikke ut hvordan du får ut de greiene der, dropp det, kjøp noe ferdig, og bruk biltemakofferten til ledninger, verktøy, plekter, stemmeapparat, cola og annet som du trenger på spillejobb. Det er konsekvensen av å ikke kunne gjøre noe selv.

Så overlater du til fagfolk slike ting som er vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk bare ut ifra at det var popnagler iogmed at det ble lagt fokus på det tidlig i tråden (ikke fra meg, nei), og jeg har ikke prøvd å få dem ut ennå, så vet ingenting om hvor vanskelig det er. Nå blir jeg interessert i å fullføre pedalbrettprosjektet mitt snarest bare på trass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tippe en av tre framgangsmåter funker, bare for å peke i riktig retning.

- Kjøp deg et billig "Dremelsett" på Europris, Biltema eller lignende, og bruk en kappeskive til å frese bort toppen av naglen. Resten kan du bare dra ut med en spisstang.

- Slå på et merke midt på med en kjørner, og bor den ut med et vanlig metallbor og en drill. Dra ut resten med en passende tang.

- Stikk en liten skrutrekker under kanten på naglen, lirk litt, og røsk den ut med en tverravbiter/hovtang.

Ferdig arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.