Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nullte bånd?


CastorFiber

Anbefalte innlegg

Kan ikke se noen ulemper med det. Men noen vintagefreaker vil jo gjerne ha en nøtt i messing eller bein, noe som vil gi ekstremt liten effekt med et 0. bånd.

Som man kan se på bildet Yngtchie postet, 0. båndet kan byttes ut i tilfellet slitasje - selv om det er herdet for jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[/quote quote name='huskerikke'

Men ellers følger jeg logikken i resenomanget ditt. Man får gjerne bedre intonasjon på

den delen av halsen også når man slipper høydeforskjellen fra nøtt til første bånd.

Det er jo her finfila og filosofien (innsikten) rundt denne kommer inn, så slipper man denne "trappen ned i fra nut'n og til 1'ste bånd.

Ellers er det vel utseendet og penger som bestemmer dette, da ingen trenger ny nut lenger når de har filt i stykker den gamle.

Endret av jonta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser jo det nå at jeg burde ha forklart bedre hva nullte bånd var, men tenkte vel først og fremst på at de som visste hva det var, svarte. :)

Uansett, som før nevnt kan jeg ikke se annet enn fordeler med et slikt bånd, jeg. Samme lyd fra åpne strenger, lyden er ikke farget av bein/plas/messinng eller annet materiale, man kan være litt mer "romslig" med filing av nut, noe som gjør at man kan bruke flere strengetykkelser uten problemer, null "knipeproblemer.

Siden det ikke er mer utbredt enn det det er, så må det da være en eller annen ulempe jeg har oversett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, om du skal justere strengehøyden ved nulltebånd lavere så må du bytte hele båndet om du tar litt mye, og det er vel betydelig mer jobb enn å bytte en nøtt. Samme med slitasje, har lest at nullte bånd vil slites ganske fort, og da må den igjen byttes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.