Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

EVH 5150


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har brukt nesten to månder nå på å finen ut hvilken ny amp jeg skal kjøpe, og jeg mar mer eller mindre landet på en Engl Powerball. Men i dag kom jeg over en film med en EvH 5150.

Hva kan dere fortelle meg om denne ampen for lyd til Musikk lik dne av fx Gojira, Inflames, Opeth, Dream Theater osv, Dvs en AMp med et enormt bra distortion.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej, jag har en Engl Screamer och har inte testat Powerball så jag vet inte hur de är jämfört med varandra men om jag jämför 5150 mot min Screamer så har 5150 sjuuukt mycket dist.. och jag menar det inte negativt :) . I och för sig så har jag den första varianten av 5150 och jag vet inte hur de nya är jämfört med min. Hmm, tror med andra ord inte att du blev så mycket klokare pga mig :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har brukt nesten to månder nå på å finen ut hvilken ny amp jeg skal kjøpe, og jeg mar mer eller mindre landet på en Engl Powerball. Men i dag kom jeg over en film med en EvH 5150.

Hva kan dere fortelle meg om denne ampen for lyd til Musikk lik dne av fx Gojira, Inflames, Opeth, Dream Theater osv, Dvs en AMp med et enormt bra distortion.

Har du sjekka ut Peavey 5150 ell 6505?

Når du sier evh 5150, regner jeg med at du mener 5150 III?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil si at både ENGL powerball, 6505 og Marshall JVM er alle egnet utmerket til metal. Det spørs bare hva du liker av lyd.

Jeg har spilt på diverse ENGL amper Og sammenlignet med Marshall JVM, så er de alle sinnsykt bra til metal. Men føler at Marshall'n låter litt mer vintage, men ikke mye. Syns også den virker litt mer allsidig enn ENGL powerball f.eks. Men det er ikke nødvendigvis bedre.

Spørs hva du prioriterer ol..

Jeg er fornøyd med min Fireball. Den er rimelig i pris, låter bra og spiller bra nok på soverommet. Men den er lite allsidig.

Skal du ha ampen hjemme eller band/live?

mitt råd er å teste alle de nevnte ampene og se hva du liker. Syns alle de funker jævla bra på sin måte.

Føler at Marshallen må presses litt hardere enn de andre for å få trykk og god lyd da, ikke sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå hadde jeg i utganspunket bestemt meg for en Engl Powerball, men jeg har bestemt meg for å kjøpe en Bogner Uberchall. Noen som har vert borti denne ampen? Jeg har sittet i hele natt og sett på filmer og reviews, og den virker som et skikkelig beist :D

Jeg kommer til å bruke ampen både til Øving/Live og noe hjemmebruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå hadde jeg i utganspunket bestemt meg for en Engl Powerball, men jeg har bestemt meg for å kjøpe en Bogner Uberchall. Noen som har vert borti denne ampen? Jeg har sittet i hele natt og sett på filmer og reviews, og den virker som et skikkelig beist :D

Jeg kommer til å bruke ampen både til Øving/Live og noe hjemmebruk.

Tror Deformed eier en slik luring. Mulig han kimer inn!

Har du en brukt en på hånda, eller? Virker absolutt som en knallfeit amp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå hadde jeg i utganspunket bestemt meg for en Engl Powerball, men jeg har bestemt meg for å kjøpe en Bogner Uberchall. Noen som har vert borti denne ampen? Jeg har sittet i hele natt og sett på filmer og reviews, og den virker som et skikkelig beist :D

Jeg kommer til å bruke ampen både til Øving/Live og noe hjemmebruk.

Jeg har en. Sinnsykt feit forsterker. Passer perfekt til metal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.