Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen som har prøvd Red Bear plektere?


Debris

Anbefalte innlegg

Aha! Takker. Ser at det der blir altfor stort for meg. Like egentlig alltid Jazz 3 best men sluttet med de pga det er av delrin og etter hvert gled ut av hendene. Mulig jeg lager noe basert på det da. Er det bevel på den du har der? Jeg liker best plektrene når de er blitt litt innspil/avrundet (dvs beveled), men de holder seg svært kort slik. Mesteparten av tiden spiller man med et plekter som er enten for skarp eller for sløvt i kantene og har for lite attack. Kan kanskje bestille med bevel her hvis det faktisk er slik at plekteret ikke slites.

Var det mye ekstra for customlagd plekter?

Hører du forskjell? Er det mindre pick noise, etc...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Forventer lydklipp med og uten Red Bear ASAP! :P Gjerne sammenlignet med forrige type plekter som var greit nok.

Dette grenser til vintagehysteri for min del... All den tid jeg kan få forskjell i lyd fra ett plekter blir det for min del merkelig å tro at et annet plekter vil låte "bedre". Mulig det gir en mer konsekvent spilleopplevelse, noe som er bra - men ren lyd sitter fortsatt i fingrene, mener jeg. Om det da ikke er umulig å låte dritt med Red Bear. DA skal jeg handle. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det til venstre er også fra Red Bear, og temmelig lik Jazz 3 i størrelsen. Begge disse har right-hand bevel :)

De lager plektre i mange forskjellige størrelser og former. Skulle være mulig å finne noe du liker her: Red Bear

Materialet er behagelig å holde i, og glipper ikke så lett.

AHa. Det ser jo tilnærmet helt likt ut. Hvilken type er det? Antar right hand bevel ikke er filt for mye ned, men at det er bra release men samtidig bra attack? Plukker ganske hardt.

Var skeptisk til å kjøpe basert på bildene da en jo ikke vet om bildene er lik størrelse som plektrene, etc.

Belegget ser ekstremt glatt ut men du hevder jo det er bra. Kan opplyse om at jeg ikke klarer delrin og på ultexplektrene mye skraper jeg de altid litt opp for å få mer grep, så da bør jeg nok ha med grep kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forventer lydklipp med og uten Red Bear ASAP! :P Gjerne sammenlignet med forrige type plekter som var greit nok.

Dette grenser til vintagehysteri for min del... All den tid jeg kan få forskjell i lyd fra ett plekter blir det for min del merkelig å tro at et annet plekter vil låte "bedre". Mulig det gir en mer konsekvent spilleopplevelse, noe som er bra - men ren lyd sitter fortsatt i fingrene, mener jeg. Om det da ikke er umulig å låte dritt med Red Bear. DA skal jeg handle. ;)

Jeg er enig i dette. Men jeg tror man kan høre mye forskjell på akustisk gitar, osv. Men her snakker vi uansett elektrisk. Men gir det mindre picking noise er det jo også et pluss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det noe for en som utelukkende bruker Dunlop Nylon .88 (mørkegrå)?

Jeg er nokså flink til å passe på plektrene mine, men jeg sliter de så fort at jeg bruker opptil flere i måneden, så noe som dette hadde vært genialt.

Virker derimot for meg som at disse er nokså harde, og jeg har aldri likt noe annet enn relativt tynne nylon, og jeg har prøvd det meste.

Endret av Innos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.