Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen som har prøvd Red Bear plektere?


Debris

Anbefalte innlegg

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Apropo plekter!! har sett en del unge gitarister har begynt å bruke sånne feite hvite plekter, trekanta i formen, men ikke like stor som bassplekter, veldig rundt i kantene, og igjen vesentlig tykkere enn en standard plekter! Noen som aner hva det kan være for noe??

For en stund siden var jeg iallfall frelst av hvite Clayton USA 1.52 mm. Er det mulig at det er dem du mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk laga noen Jazz III XL med grip osv i stein fra picksandstones for en god stund tilbake. Kjøpte 3 plekter til den nette sum av ca 750kr inkl alt. Men er jo tjent inn for lenge siden. Har vel hatt de i 2 år nå, med unntak av det ene som gikk i stykker. Her har de vel flere materialer ser det ut til. Men igjen, deilig med plektre som ikke blir slitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Fikk Red Bear plektrene mine her om dagen. Litt skuffende at de ikke var rosa... men veldig fornøyd ellers. Perfekt tykkelse (valgte heavy, er vel ca en mm eller så tenker jeg) gode å holde i, låter bra, og treffer strengen på helt riktig måte. Anbefaler lett disse, har allerede bestilt flere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk Red Bear plektrene mine her om dagen. Litt skuffende at de ikke var rosa... men veldig fornøyd ellers. Perfekt tykkelse (valgte heavy, er vel ca en mm eller så tenker jeg) gode å holde i, låter bra, og treffer strengen på helt riktig måte. Anbefaler lett disse, har allerede bestilt flere :)

Godt at de liker dem! Hvordan er lyden i forhold til jazz III (mørkere/lysere/høyere)?

Jeg kommer nok til å falle for fristelsen før eller sendere...

Endret av M55ikael
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt spørsmål. Jeg testet litt nå, uten forsterker. Synes Jazz III virker en tanke mer ullent i forhold, uten at jeg føler at jeg skal utdype etter så lite testing. Materialet i disse plektrene er veldig hardt virker det som. Kan være det som gjør at de later til å gi litt høyere og klarere lyd. Overflaten er helt glatt, men de sitter forbausende godt på plass mellom fingrene, og spissen (jeg valgte right hand bevel) treffer strengen akkurat slik jeg vil.

Hvis plekterene varer så lenge som ryktene skal ha det til er det ikke noe å si på prisen heller. Har spilt en del timer med det ene, og ser absolutt ingen spor av slitasje :)

Edit: En annen ting; spillestilen min er stort sett slik at plekteranslaget ikke merkes så godt. Jeg var litt bekymret for at jeg ville få problemer med å få til dette med et så hardt plekter, men det fungerer utmerket. Plekteret er som sagt glatt, og fungerer like godt til min stil som til å få et tydelig anslag om man foretrekker det.

Endret av denyeverything
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk Red Bear plektrene mine her om dagen. Litt skuffende at de ikke var rosa... men veldig fornøyd ellers. Perfekt tykkelse (valgte heavy, er vel ca en mm eller så tenker jeg) gode å holde i, låter bra, og treffer strengen på helt riktig måte. Anbefaler lett disse, har allerede bestilt flere :)

Tok ikke lang tid fra jeg fikk det første til jeg bestillte flere og, bra greier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk laga noen Jazz III XL med grip osv i stein fra picksandstones for en god stund tilbake. Kjøpte 3 plekter til den nette sum av ca 750kr inkl alt. Men er jo tjent inn for lenge siden. Har vel hatt de i 2 år nå, med unntak av det ene som gikk i stykker. Her har de vel flere materialer ser det ut til. Men igjen, deilig med plektre som ikke blir slitt!

kunne du linket til disse? finner dem ikke når jeg leter :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Noen steder man kan teste disse i Norge eller det beste å gi en referanse på en plekterstørrelse og tykkelse og så få de til å lage en kopi?

Hva blir forskjell på right og left bevel? Har vel noe med avrunding av plekter å gjøre tenker jeg, men det gir seg vel selv at en vil ha motsatt på begge sider pga down and up pick?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg leste en som skrev dette og dette er jeg helt enig i selv:

Man that's something I've never seen on a new pick(bevels)...my picks all end up with this and I end up chunking them after they've gotten too round at the tip and start to dull the attack a bit. I really like the bevel/broken in pick, but they don't stay at that sweet spot for very long..

Kan noen her legge ut bilder av ultex jazz 3 og vanlig jazz 3 ved siden av Red Bear plektrene sine og si hva de har bestilt. Si også hvilken tykkelse og hvor tykt du tror det er i mm.

Jeg kommer nok til å bestille, men vil vite mer først. Bruker selv Jazz 3 Ultex og tykkelsen der er 1.14mm og jeg synes den er fin. Men hørte noe om at Red Bear var så stive at en burde ha lavere tykkelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.