Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mattias Eklundh


Tommy

Anbefalte innlegg

Noterer meg det! Regner med jeg kommer til å kjøre. Du kan få sitte på. ;)

Det er en date! Kan spleise på bensin. Hehe. Må legge meg i hardtrening så jeg har noe å bidra med

Edit: Skal vi på internasjonal eller skandinavisk camp?

Endret av orsvend
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Første internasjonale uka er å anbefale. På svenskeuka er det ofte flere unge som er litt verre å hanskes med sosialt (sikkert). Den siste uka er han helt kjørt (sikkert). Det er slik jeg tenker. ;)

Angående hvor god man må være for å ha utbytte av campen. Det er lite akkordspill, for å si det sånn. Første året var det med en franskmann (kjent som Fufux - FX blant de som følger med på franske intervjuer av kjente gitarister), han kjøpte seg sjustrenger og begynte å spille to måneder før campen. Tror han hadde det like morsomt som oss andre. Dog, han brukte mesteparten av tiden på å filme...

Vanskelig å svare fornuftig egentlig. Det første året klarte jeg kanskje å henge med på 10-20% i samspilltimene. Du får jo med musikken hjem og har god tid til å øve, om det er målet. Det jeg vil nevne som viktige faktorer er ikke hvorvidt du kan shredde ræva av deg. Det har vært noen slike med nesten hvert år, og det er de som ser ut til å ha det minst moro. Lydtimene og rytmetimene er minst like lærerike. I tillegg skal man jo i løpet av uka skrive en låt. Det finnes egentlig ikke nok timer i døgnet til å rekke alt, intensivt men moro. Det sosiale er også viktig. Har møtt folk i Oslo, Gøteborg og Helsinki i forbindelse med bekjentskap gjort på campen.

Så, hvor god må man være? Du trenger ikke være god. Det viktigste er å ha et sinn som er åpent for nye ideer. :) Gro din egen bart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare kunne beherske teknikker som sweeping, tapping, stringskipping o.l. godt fra før så jeg kan forbedre meg mest mulig. Om jeg må lære noe fra scratch så blir det ikke så mye framgang som det kunne blitt =) Har du plass i bilen til en til euphor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En uke til overs? Check..

Gitar? Check

Guts? ....

Lage en sang? Ikke noe problem..

Jeg kan glatt klappe/spille trioler, kvintoler, septoler over en vanlig rytme, og snakke om kirketonearter, akkordlære, klassisk harmonisering, akkordrekker, kvintsirkel, og så videre.

Det hjelper lite hvis jeg ikke har det i fingrene, og det føler jeg at jeg ikke har. Øver som en hest om dagen på sweeping, har fått en liten leksjon av debris. :)

Dette er veldig fristende, men det er ikke noe poeng for meg å delta hvis fingrene ikke vil være med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første uka i august 2010! Det er knapt med plasse, og påmelding skjer tidlig i februar hvert år. Så det er ikke noen mulighet for å komme med før neste år. Har du planlagt en ferietur for neste sommer allerede skal jeg aldri kalle deg impulsiv. :D

Guts, tja, det har du vel! Du tok jo kontakt på Elverum! Jeg KUNNE vært en overfallsmann...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å ta kontakt med andre er ikke noe problem når man er en ninja. Det er totalt riskiofritt. :ninja:

Uansett, hvis dette drar seg til som en seriøs bestilling, så skal jeg overveie det. Men etter å ha overvært forestillingen på Gjøvik, og jeg tror vel at jeg skjønte hva han drev med når han drev og la til rytmiske elementer "indiastyle". så er jeg fortsatt veldig i tvil i om jeg har noe å lære, og noe å bidra med på en slik camp. Jeg har jo stort sett spilt bass, og i relativt enkle sjangre. Jeg er klar for input, men føler at jeg er så amatør at jeg ikke kommer til å få noe utbytte.

Det kunne, for å overdrive litt være artig å lufte tanken om en "pre- camp". Fasongen på den avhenger jo litt av antall deltagere, og behov for innkvartering og slikt, men jeg har "alt" av utstyr som trengs, og sånn. I det minste hvis det er snakk om maks fem deltagere, og luksusen kan beskrives som "madrass".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakk hodet innom Mattias på Sandvika musikksenter i dag. Morsom og veldig dyktig kar, flink med tremolotriks - han greide å bruke tremoloen på andre måter enn random divebombs :P Må si at jeg likte tonen hans. Laney!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kunne, for å overdrive litt være artig å lufte tanken om en "pre- camp". Fasongen på den avhenger jo litt av antall deltagere, og behov for innkvartering og slikt, men jeg har "alt" av utstyr som trengs, og sånn. I det minste hvis det er snakk om maks fem deltagere, og luksusen kan beskrives som "madrass".

Oppvarming hos castor høres bra ut ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.