Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

"Tilbakemeldinger" i kjøp og salg-forumet


CastorFiber

Anbefalte innlegg

Denne tråden er litt inspirert av noe moderering jeg gjorde i kjøp og salg for litt siden, der en bruker postet et betimelig spørsmål.

Jeg har sittet og lest litt her nå, og jeg undrer meg litt.

Alle tilbakemeldingene er jo positive! Det er knapt nok en eneste liten ting noen har å sette fingeren på!

Er det faktisk slik at samtlige som kjøper og selger på forumet er punktlige med betaling, noen råskinn til å pakke inn, greie å gjøre avtaler med, og stort sett hurra hurra? Jeg har surret rundt i musikkmiljø så lenge og handlet med diverse folk, at jeg vet at det ikke er slik i virkeligheten. Musikere egner seg som regel ikke som statsautoriserte revisorer :)

Altså, det jeg gjerne vil ha svar på, hvorfor er det kun positive tilbakemeldinger? Skal forumet med tilbakemeldinger fungere, må man da ha reelle opplysninger der, og ikke en slags glansbildeversjon av hvordan det egentlig er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god forhåndsforsikring er det jo, da man føler seg tryggere når man forhåndsinnbetaler til en som har gode tilbakemeldinger kontra en som har ingen (som man kanskje heller ikke har hørt om).

Litt sånn er det jo på ebay også. De aller fleste har 98% positivt eller høyere, så det jeg ser etter er ikke negative tilbakemeldinger, men å generelt kunne se at:

"Denne karen har gjort dette før, og har så langt ikke lurt noen".

Endret av GummiTZ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har handlet med bare gode erfaringer her, men ikke gitt tilbakemeldinger på det.

Tror jeg tar det litt som en selvfølge at det er skikkelige folk jeg har med å gjøre via forumet.

Derimot regner jeg med at det blir tatt opp hvis det er noen lurendreiere som selger og kjøper ting her.

Er miljøet rundt kjøp og salg så stort at forumet trenger "Ebay vurderinger" av medlemmer?

Jeg mistror ikke en person jeg har navn, adresse og telefon-nummer til, og som jeg har snakket med,

og som jeg vet har vært aktiv på forumet over tid.

Dessuten viser det seg at skurkene på Ebay også fikser seg falsk feedback,

så positiv feedback er ikke noe grunnlag for å stole på en Ebay selger.

Endret av GunnarpåMo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger og trenger, fru Blom. Dette ble vel opprettet etter at det var noen som solgte tyvegods her, og det var noen som etterlyste et slikt forum. Vi er jo ikke Ebay, og jeg er i utgangspunktet enig med deg GunnarpåMo.

Det er faktisk en ikke ubetydelig trafikk på "Kjøp og slag"- delen, så slik sett kan da de som ønsker å kikke på "Tilbakemeldingsdelen" gjøre det, andre som ikke bryr seg om det, kan jo la være. Det er frivillig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp handlet med folk jeg skulle kjøpte vol/wah-skall hos og jeg fikk pakkene i dag før jeg i det hele tatt har betalt en krone for noe som helst! Det er ikke DET det skal stå på, men heller at jeg ikke har fått enten sum eller kontonummer av de jeg handlet hos. Jeg vil jo betale for varene!, men kan vel ikke skrive "altfor rask levering" bare for å skrive noe negativt. Tror det er en bra kultur at man her på forumet er intressert i å gjøre en god handel for å kunne få gode kritikker. Gudene skal vite at jeg har gjort noen k*kstykker ang kjøp både fra finn.no og ebay, så jeg synes det er en bra ting at jeg kan lese hva folk synes om tidligere handler før jeg kjøper noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.